avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 457 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata la intretinere apartament nelocuit
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata la intretinere apartament nelocuit

Buna ziua! Va rog sa-mi spunerti ce obligatii am la plata intretinerii unui apartament proprietatea mea personala,in care nu locuiesc (este gol).Administratorul mi-a spus ca trebuie sa platesc intretinerea pentru 1(una)persoana ,obligatoriu, ca asa ar fii legea(nu mi-a spus care lege),Mi-a spus ca trebuie sa platesc administratorul,femeia care face curat pe scara si salubritatea pentru o persoana.Va rog sa-mi spuneti ce obligatii am si conform carei legi.Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Aisha22 , utilizator 02:08, 7 Februarie 2013
Sesizati in scris presedintele asociatiei de proprietari si aratati ca nu a locuit nimeni in apartament si prezentati dovada ca ati instiintat acest lucru la timpul respectiv.
Poate o sa dea dispozitie administratorului sa respecte legea.
Sigur ca acum este am tarziu, avand in vedere ca aceasta persoana a fost trecuta la intretinere in luna octombrie 2012, acum fiind in ianuarie 2013. Trebuia sa contestati in scris sumele afisate pe lista de plata in termen de 10 zile de la afisare.
Dar, poate macar pe viitor cei din conducerea asociatiei dumneavoastra vor intelege sa respecte legislatia.
Daca nu inteleg, adresati-va serviciului asociatii de proprietari din cadrul primariei.

Un scurt rationament ce-l puteti prezenta presedintelui: daca intr-un apartament unde nu locueste nimeni se trece una persoana, intr-un apartament unde locueste o persoana, cate persoane se trec? Care este diferenta de plata pe lista intre un apartament unde locueste efectiv o persoana si-un apartament nelocuit?
Aveti dreptate au trecut cele zece zile,ultima luna afisata la intretinere este octombrie desi ne aflam la sfarsitul lunii ianuarie.
Am mai trecut uneori pe la apartament sa vad daca totul este in regula,m-am intalnit o singura data cu presedinta si mi-a zis pai ce n-am consumat apa calda sau rece,eu fiind doar in trecere.
Am rugat-o pe mama sa vorbeasca cu doamna administrator,au ajuns la concluzie sa fiu scazuta o persoana pe luna noiembrie,se vedem ce rezolva,poate se potolesc abuzurile facute de ea si presedinta.
Va multumesc!
elga50 a scris:

Pentru un apartament in care nu se locuieste se platesc toate cheltuielile, mai putin curentul electric, salubritatea si gazele, cheltuieli care se repartizeaza pe numar de persoane.
Aceste trei cheltuieli se repartizeaza pentru consumul acestor utilitati si servicii de catre persoane. Daca apartamentul este nelocuit, inseamna ca nu exista persoane care sa consume curentul electric, gaze sau sa faca gunoi.


Imi permit sa va contrazic (doar putin :) ) si mai exact nu in toate cazurile si va dau urmatoarea speta:

Gunoiul nu se plateste (sector 3)
Curentul este pentru iluminarea spatiilor comune si a parcarilor subterane dar si alimentarea electroconvectoarelor ce incalzesc spatiile comune. Toti acesti consumatori sunt independent de faptul ca este cineva acasa sau nu, ce-i drept daca nimeni nu ar fi in complex ar putea fi inchise.
Pentru gaze respectiv apa sunt contoare separate.

In acest caz cum putem pune cheltuieli / persoana? Iar daca persoana nu este acasa cu ce influenteaza cheltuielile?

Va multumesc anticipat pentru punctul de vedere.

Ati postat vreo intrebare si nu am vazut-o eu?

Am raspuns utilizatorului @marianbarna care nu ne spune nici ca locuieste in sectorul 3, nici ca are parcare iluminata si nici ca ar avea gazele contorizate. Nu ne precizeaza nimic in legatura cu vreo situatie mai speciala fata de multele blocuri vechi.
Raspunsul meu se bazeaza pe HG 1588/2007.

In cazul dv.:
- gazele si le plateste fiecare dupa cum consuma direct la furnizor, daca exista contract separat;
- salubritatea nu se pune, ca nu se plateste, daca ziceti ca nu aveti asa ceva;
- despre electricitate am putea discuta. Va prezint situatia din blocurile vechi, asa zis "comuniste" si aici curentul electric se foloseste pentru iluminatul holurilor, dar si pentru folosirea lifturilor. Nu avem parcari iluminate din instalatia blocului si nici electroconvectoare.
Pentru ca in proportie covarsitoare curentul electric este cel care se consuma cu lifturile folosite de oameni, atunci aceasta utilitate se repartizeaza pe numar de persoane. Asa s-a hotarat prin lege.
Bine ar fi ca pe fiecare categorie de consum de curent electric sa existe cate un contor al carui consum sa fie repartizat fie pe beneficiari (parcari), fie pe cota-parte indiviza (iluminatul holurilor sau pentru electroconvectoare), fie pe numar de persoane in cazul ascensoarelor.
Daca in cazul acestor condominii noi se doreste repartizarea pe aceste categorii, proprietarii isi pot monta contoare separate.
La cele vechi ar fi daraua mai mare decat ocaua.
Ultima modificare: Joi, 24 Ianuarie 2013
elga50, moderator
Aveti dreptate, imi cer scuze ca am intervenit intr-o intrebare care nu era adresata de catre mine si am schimbat datele problemei.

Alte discuții în legătură

Apartament nelocuit cheltuieli alexavlad alexavlad Care sunt cheltuielile ce trebuie achitate de proprietar pentru un apartament nelocuit de cativa ani ...? Apartamentul este situat in Piatra-Neamt daca se ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli comune asociatie de proprietari alcaz alcaz Poate fi scutita o persoana de plata unor cheltuieli comune la asociatia de proprietari daca nu locuieste in apartamentul sau (fiind singurul locatar), care ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli datorate asociatiei de proprietari pentru un apartament nelocuit mimi56_manolescu mimi56_manolescu Va rog , un răspuns de la un avocat , cu experiența in procese asoc.de prop. As vrea sa știu, o persoane , o consum,apart.contorizat apa, caldura , ... (vezi toată discuția)