Poate fi scutita o persoana de plata unor cheltuieli comune la asociatia de proprietari daca nu locuieste in apartamentul sau (fiind singurul locatar), care sunt acestea si pasii ce trebuiesc urmati?
Nota: persoana pentru care pun intrebarea a cerut contabilului AP sa fie scutita de cheltuielile comune, nelocuind de o periada lunga in apartament, iar raspunsul a fost ca "nu se poate"!
Rugamintea ar fi ca "denumirea" acestor categorii de cheltuieli sa fie specificata in raspuns folosind cuvinte uzuale, nu cele din prevederile legale, care pot crea ambiguitati. ( spre ex. sa se spuna: energie electrica, salarii personal asociatie, etc)
Multumesc
Conform Legii 230/2007 legea pentru infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si HG 1588/2007 Normele de aplicare a legii 230/2007 o persoana poate fi scutita de plata cheltuielilor care se impart pe numar de persoane daca locuieste mai putin de 15 zile /luna in apartament.
......................
Cheltuielile pe numar de persoane sunt: energia electrica, gaze (daca nu exista contoare individuale), gunoiul.
......................
E recomandabil sa duca citirea contoarelor de apa si caldura lunar pentru a nu se crea incurcaturi cu estimarea consumurilor.
.......................
Celelalte cheltuieli, impartite pe cota-parte indiviza se platesc indiferent ca apartamentul este sau nu locuit.
......................
Pentru a fi scutita de la plata cotelor de intretinere in conditiile de mai sus, persoana in cauza trebuie sa faca o instiintare scrisa catre presedintele asociatiei ca lipseste din apartament, solicitand scutirea de anumite cheltuieli la intretinere, in peroada de la....pana la.....
In general pentru un apartament in care nu locueste nimeni nu se plateste nimic din cheltuielile repartizate pe numar de persoane, in conditiile in care ati anuntat in scris acest lucru la asociatie.
Concret trebuie sa va uitati pe lista de plata afisata la asociatia dv si sa vedeti ce cheltuieli sunt repartizate lunar pe nr de persoane. Acelea ar trebui sa apara cu "zero" in dreptul apartamentului nelocuit.
La toate celelalte cheltuieli, care nu tin de numar de persoane, o sa apara aceeasi suma ca la ceilalti proprietari sau proportional cu suprafata utila a apartamentului.
De exemplu in asociatia noastra se repartizeaza pe nr de persoane costul energiei electrice (pentru iluminat comun si functionare lift) si serviciul de salubritate ( ridicarea gunoiului de la ghenele din spatele blocului). Un apartament nelocuit are "zero" lei la acete servicii dar plateste ca oricare alt apartament in functie de suprafata: cheltuielile de administrare, gospodaresti, salarii, reparatii, etc.