avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 813 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... administratia de locatari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

administratia de locatari

Buna seara! Locuiesc la ultimul etaj al unui bloc de 4 nivele.De 2 ani ma confrunt cu scurgerile de apa dupa terasa blocului si de fiecare data imi renovez singura apartamentul .Administratia a platit renovarea terasei de nenumarate ori dar in zadar...treaba de mantuiala de fiecare data!De cateva luni nu am mai platit intretinerea deoarece consider ca aceasta problema trebuie sa fie rezolvata.De aceea as dori sa stiu daca imi pot renova singura terasa iar mai apoi sa fiu scutita de plata intretinerii.Aceasta este o problema,iar a doua problema ar fi angajatii asociatiei de locatari care ,credem noi,locatarii,ca nu respecta legile.De aceea as dori sa cunosc anumite amanunte!Daca este legal sa ni se puna penalizari pentru neplata intretinerii atata timp cat avem un fond de rulment si daca da,atunci cat la suta din suma totala.Daca este legal ca apa rece si apa calda sa o platim la sume mult mai mari decat este legal,spun ei pentru ca nu acoperim facturile.Si nu in ultimul rand daca nu mai avem cenzori,consiliu de administratie si presedinte de ce mai platim salariile acestora.Pentru toate aceste ilegalitati as dori sa stiu cui ne putem adresa cu plangeri si ce trebuie sa facem noi,locatarii!Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: grigo27 , utilizator 00:17, 20 August 2012
Pentru toate aceste probleme va puteti adresa cu o reclamatie catre Primarie, serviciul de relatii cu asociatiile de proprietari, solicitand verificarea tarifelor, a platilor incasate in mod ilegal (salariile despre care vorbiti) si alte aspecte pentru care nu aveti raspunsuri de la asociatie.
Daca va renovati singura terasa puteti fi scutita de la plata intretinerii sau o unei cote din aceasta numai cu aprobarea comitetului asociatiei, altfel aveti o obligatie lunara de plata pe care trebuie sa o indepliniti.
Ultima modificare: Sâmbătă, 18 August 2012
Lucian Huzum, Consilier juridic
grigo27 a scris:

De aceea as dori sa stiu daca imi pot renova singura terasa iar mai apoi sa fiu scutita de plata intretinerii.
Daca este legal sa ni se puna penalizari pentru neplata intretinerii atata timp cat avem un fond de rulment si daca da,atunci cat la suta din suma totala.Pentru toate aceste ilegalitati as dori sa stiu cui ne putem adresa cu plangeri si ce trebuie sa facem noi,locatarii!Multumesc anticipat!


1-Nu averti temei legal pentru a solicita stornarea c/v executie reparatie terasa in contul intretinerii
Nu este de preferat executia de lucrari de hidroizolatie partiala care nu asigura garantie si n ici indepartarea neajunsurilor
2-Fondul de rulment este fondul din care asociatia de proprietari achita lunar facturile
Fondul de rulment se calculeaza in functie de:
Numarul de persoane inregistrate in cartea de imobil ca locuitori in cadrul cladirii/scarii pentru care s-a constituit asociatia de proprietari.
Cota-parte indiviza de proprietate din proprietatea comuna (suprafata utila a apartamentului sau spatiului cu alta destinatie).
Dupa natura serviciului facturat (de exemplu cheltuielile pentru incalzire).
Valoarea fondului de rulment trebuie sa fie egala cu suma corespunzatoare acoperirii cheltuielilor lunare, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, dintr-un an calendaristic. Fiecare proprietar beneficiaza de propriul fond de rulment pentru acoperirea cheltuielilor curente, asa cum s-a stabilit de adunarea generala a proprietarilor.
Fondul de rulment constituit se utilizeaza numai pentru plata facturilor curente, aferente consumurilor lunii anterioare.
Dupa plata facturilor curente, fondul de rulment se reintregeste lunar prin incasarea cotelor de contributie afisate pe lista de plata a lunii in curs, avand ca referinta de calcul aceste facturi curente, corespunzatoare consumurilor lunii anterioare.
3-
Daca este legal ca apa rece si apa calda sa o platim la sume mult mai mari decat este legal,spun ei pentru ca nu acoperim facturile.

Din expunerea dvs rezulta o contradictie ;asociatia de proprietari calculeaza si impune la plata cotele individuale de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari in baza facturilor emise de furnizori de utilitati Posibil ,ca reprezentantii asociatiei de proprietari sa fi justificat sumele suplimentar impuse pentru acoperirea diferentei rezultate intre total indexi individuali si factura ca nu exista
4-
Si nu in ultimul rand daca nu mai avem cenzori,consiliu de administratie si presedinte de ce mai platim salariile acestora

Aspectul precizat referitor la inexistenta cenzorului/comisiei de cenzori,a presedintelui de asociatie,ridica intrebarea fireasca cine reprezinta si cine apara interesele asociatiei dvs de proprietari,cine semneaza listele dvs lunare de intretinere
Pentru clarificarea situatiei ,se impune sa sesizati oficial serviciul specailizat din primarie
Totodata pentru informarea dvs referitor la drepturi si obligatii,puteti parcurge legea nr 230/2007 si normele acesteia de aplicare HG nr 1588/2007
Dvs ca si locatari trebuie sa analizati necesitatea analizarii cu responsabilitate a situatiei existente la nivelul asociatiei dvs,sa realizati un grup de initiativa care sa desfasoare demersuri in sensul cunoasterii dispozitiilor care guverneaza infiintarea,organizarea si activitatea asociatiilor de proprietari,cu scopul convocarii unei adunari generale in cadrul careia sa se supuna discutiilor situatia real existenta si masurile necesare alinierii la dispozitiile in vigoare
A avut loc si adunare generala,dar din pacate au venit doar 27 de persoane din 60 de apartamente.dupa alte 5 zile s-a facut din nou adunare dar nu au venit decat 10 persoane.De cativa ani avem doar contabila ,casiera ,femeie de serviciu si gospodar.Nimeni din bloc nu vrea sa se implice cu functii de raspundere tocmai din cauza neregulilor care exista.Daca noi locatarii nu dorim sa avem functii de raspundere,exista posibilitatea sa angajam persoane care nu sunt locatari ai blocului,respectiv o firma ?Cum trebuie sa procedam pentru a chema audit-ul sa faca cercetari?Multumesc anticipat
grigo27 a scris:
De 2 ani ma confrunt cu scurgerile de apa dupa terasa blocului si de fiecare data imi renovez singura apartamentul

Pai daca ati remediat terasa, aceasta ar trebui sa tina macar trei ani si nu este nevoie sa faceti mai multe reparatii in interval de doi ani, asa cum spuneti. Chemati firma care a executat lucrarea sa rezolve.
Administratia a platit renovarea terasei de nenumarate ori dar in zadar...

Pai ori ati platit dumneavoastra, ori asociatia. Conform legii asociatia rezolva aceste probleme si nu fiecare proprietar. Dar este valabil ce am scris mai sus: indiferent cine plateste, executantul trebuie chemat sa remedieze daca lucrarea este in garantie.
as dori sa stiu daca imi pot renova singura terasa iar mai apoi sa fiu scutita de plata intretinerii.

Nu. Cheltuielile de intretinere trebuie sa si le achite fiecare pentru ca altfel asociatia nu are bani sa plateasca apa, caldura..iar furnizorii aplica penalizari si-apoi sisteaza utilitatile respective.
Terasa trebuie sa o rezolve asociatia cu banii dumneavoastra, ai proprietarilor.
este legal sa ni se puna penalizari pentru neplata intretinerii atata timp cat avem un fond de rulment si daca da,atunci cat la suta din suma totala.

Da, este legal sa se calculeze penalizari pentru orice suma restanta, fara legatura cu fondul de rulment. Se aplica penalizari de maxim 0,2%/zi la suma restanta.
este legal ca apa rece si apa calda sa o platim la sume mult mai mari decat este legal,spun ei pentru ca nu acoperim facturile.

Este legal sa platiti, pe langa cantitatea de apa consumata si masurata de apometrul individual, si diferentele sau pierderile de apa din asociatie. Este legal si sunt mai multe metode de gestionare a acestor diferente, metode pe care le poate adopta comitetul executiv al asociatiei.

Pai daca nu aveti cenzor, cui platiti? Daca nu aveti presedinte, cui platiti? Cine va ia banii si in ce baza? O asociatie este condusa, intre adunarile generale, de comitetul executiv si presedinte, verificata de cenzor si administrata de administrator.
Dumneavoastra cu cine discutati in asociatie daca nu aveti acesti oameni? Pe cine vreti sa reclamati? Implicati-va ca nimeni din afar nu va rezolva problemele.
Ultima modificare: Sâmbătă, 18 August 2012
Adriantot, moderator
Blocul a ramas doar cu casiera ,care si aceasta a demisionat acum 10 zile,contabila ,gospodar si 2 membrii ai comisiei.Deci nu avem presedinte,administrator,cenzori,toti acestia si-au dat demisia.In ceea ce priveste renovarea terasei,s-a ocupat casiera,probabil tot ea semneaza si in locul administratorului cu toate ca ea sustine ca nu e decat casiera.Tot casiera a angajat si firmele care s-au ocupat de renovarea terasei,dar fara a lua si o garantie si fara a umple terasa cu apa sa vada daca lucrarea a fost executata corect.Dupa cum am mai spus doar s-a peticit terasa.Eu am platit reparatiile apartamentului in care locuiesc,deoarece am rigips in toata casa iar apa s-a adunat si s-a extins in tot apartamentul,a ajuns pana la etajul inferior.In ce priveste plata apei reci si apei calde,sunt de acord ca trebuie sa platim pierderile ,dar nu sa ni se aplice o alta suma decat cea legala ....adica noi platim 8 lei pentru apa rece si 13 lei pt apa calda.Ori pretul trebuie sa ramana acelasi cu care il distribuie apa nova caci in situatia in care ni se da cu un alt pret inseamna ca ei ne revand apa la ce pret doresc dansii,ori nu au nici o calitate de a ne vinde ei apa si oricum nu e corect pt. ca pierderile ar trebui platite si impartite pe apartamente sau pe nr. de locatari.Daca platim pe metrul cub ,eu care consum platesc mai multe pierderi si cel care nu consuma,nu plateste....Aceste masuri nu au fost adoptate de comisie,revin si spun nu avem decat casiera ,ea se ocupa de toate problemele,contabila,gospodar si 2 membrii.Daca am intrebat la adunarea generala cine semneaza si cine ia decizii in locul administratorului si al presedintelui doamna casiera nu ne-a raspun decat ca toti si-au dat demisia de ceva ani.Deci nu stim ce fel de asociatie suntem si cine ne reprezinta.Asta ma intreb si eu ,pe cine reclamam,pe cei care au ramas sau mai degraba pe cea care s-a ocupat pana in prezent de aceste probleme,adica pe casiera.,sau ii reclamam si pe cei care si-au dat demisia?

Alte discuții în legătură

Probleme la terasa cum se rezolva cu asociatia? miki3 miki3 Detin un apartament la ultimul etaj. In ultimul timp au fost probleme pe o portiune din terasa, mai precis la mine in baie deasupra wc si in bucatarie sunt ... (vezi toată discuția)
Actiune obligatia de a face asociatie de proprietari niculaucarmen niculaucarmen locuiesc la et. 4 al unui imobil (ultimul etaj) si de-a lungul timpului, datorita ploilor, s-a infiltrat apa prin izolatie si mi-a distrus peretii ... (vezi toată discuția)
Terasa reparata de locatarii ultimului etaj alexberi alexberi Este normal ca doar locatarii ultimului etaj sa plateasca repararea terasei? M-am mutat la ultimul etaj al unui bloc cu asociatie de locatari. ... (vezi toată discuția)