Buna ziua!
Am fost solicitata sa ma angajez la o firma care este partener al unei retele de telefonie mobila. Le convenea ca am experienta in domeniu, si am acceptat salariul infim. Am convenit telefonic cu directorul zonal ca voi incepe sa vin la lucru ca sa invat restul amanuntelor din magazin, in data de 13 august, luni, iar el va veni sa stea de vorba cu mine miercuri, in 15.08, deoarece pana la acea data era in concediu. Zis si facut, doar ca erau minusuri peste minusuri, abonamente incheiate aiurea, telefoane mobile facturate si lasate neplatite de cumparator in magazin (sume pe care colegele mele incercau sa le acopere cum puteau). Vazand aceste lucruri, l-am sunat pe director si i-am spus ca eu nu pot semna contractul de munca cu firma dansului - in care era stipulat ca se va face un inventar la intrarea in gestiune a noului angajat - pana cand nu vine sa facem inventarul. A zis ca el nu poate ajunge decat peste mai mult de o saptamana la magazinul nostru, la care eu i-am spus ca atunci voi incepe lucrul doar in momentul inventarului. S-a suparat si mi-a scris un SMS ca nu e de acord si ca prin urmare nu mai vrea sa vin la lucru, deci m-a concediat.
Va intreb: e normal asa ceva? Pentru ca am cerut inventar?? Exista vreo plangere in acest sens pe care sa o pot depune la vreo autoritate/institutie? Sau ar trebui sa nu mi se para asa de important acest amanunt? Dar eu cum sa semnez un contract in care scrie ca am avut inventar, cand nu am avut, si stiu sigur ca sunt lipsuri de sume considerabile de bani in magazin, ca apoi sa mi se sparga mie in cap totul..?
Cred ca multi angajatori profita de ”naivitatea salariatilor” sau de lipsa acuta de locuri de munca ca sa procedeze in felul acesta ... merg pe premisa ca sunt persoane care pot acceta orice conditii care li se impun.