avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 833 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... lipsa inventar-litigiu in munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

lipsa inventar-litigiu in munca

Buna ziua! De peste 1 an de zile am fost angajat al unui magazin de telefonie mobila, iar acum,dupa ce am incetat colaborarea, au facut un inventar si administratorii firmei incearca sa ma scoata pe mine "tap ispasitor", desi la angajare nu am semnat niciun proces verbal de predare-primire a gestiunii, iar dupa alte cateva miscari de personal(plecari-veniri de oameni noi) nu s-a efectuat inventar. chiar si inventarul anual obligatoriu a fost facut "din pix" la finele anului trecut. Din ce stiu eu, fara luarea in primire a unei gestiuni nu se pot imputa acele lipsuri...este corect? au sanse de castig daca vor dori sa mearga in instanta? Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:44, 8 Septembrie 2011
E un subiect mai complicat. Faptul ca nu vi s-a impus semnarea unui proces verbal de preluare a unei gestiuni nu va elibereaza total de raspundere. Dumneavostra ati cerut sa se faca acel inventar la angajare? Trebuie vazut ce atributii aveati potrivit fisei postului. Daca se ajunge in instanta, sa va angajati un avocat.
Daca gestiunea este una colectiva iar dvs. desi nu ati fost incadrat ca si gestionar, ci pe o alta functie,detineati calitatea de gestionar din perspectiva gestiunii comune si a accesului la bunurile din gestiune.
In acest caz, in fisa postului dvs. trebuia sa se precizeaze ca "salariatul raspunde material în solidar cu ceilalti angajati de lipsurile constatate cu ocazia inventarierii "
Doar in aceste conditii,angajatorul ar avea castig de cauza.
Ultima modificare: Miercuri, 7 Septembrie 2011
ContSters136493, utilizator
Initial am fost angajat ca si consultant vanzari, iar din mai 2011 ca director magazin (printr-un act aditional, desi acest rol il indeplineam in fapt inca de anul trecut, la cateva luni dupa angajare). Eu am 2 fise ale postului de director magazin, ambele nedatate si date spre semnare in mai 2011. in ambele fise sunt responsabilitati comune, ambele se refera la functia de director magazin, si doar intr-una dintre ele se specifica "gestionarea elementelor patrimoniale din magazin". acum eu dupa care sa ma iau? In plus, nu s-a efectuat niciodata un inventar conf.legii, cu comisie, cu sistarea activitatii magazinului in acel interval, cu notarea , aducerea la cunostinta a diferentelor, etc. (nici la angajarea mea sau numirea "oficiala" ca dir.mag., nici la plecarea altor colegi ). Cum pot stabili ei in mod corect si obiectiv partea mea de vina(de fapt ei arunca toata vina pe mine si vor sa ma faca responsabil pt.toate lipsurile), daca initial mie nu mi s-a adus la cunostinta valoarea inventarului si nu s-au stabilit eventuale lipsuri la plecarea altor colegi?
1.Fisa postului pe care ati semnat-o este considerata cea valabila(cred ca nu ati semnat ambele fise de post).Eventual daca se producea o modificare a f. p. prezentata initial,cea pe care ati luat-o la cunostnta,in sensul ca se adaoga ceva,angajatorul trebuia sa intocmeasca un act aditional la aceasta si nu o noua fisa de post!

2.Cat despre inventar,desigur era normal sa se cunoasca si stocurile faptice existente la data incadrarii dvs.pt. a le compara cu cele striptice i pt. a rezulta eventualele diferente in plus/minus,probabil se vor lua in considerare acum miscarile de gestiune de dupa data incadrarii dvs.,adica intrarile de marfa,iesirile din aceasta perioada
Daca masura in care s-a contribuit la producerea pagubei nu poate fi determinata, raspunderea fiecarui angajat se stabileste proportional cu salariul sau net de la data constatarii pagubei si, atunci cand este cazul, si in functie de timpul efectiv lucrat de la ultimul sau inventar.(data angajarii)

Ultima modificare: Miercuri, 7 Septembrie 2011
ContSters136493, utilizator
1.Am in original 2 fise de post inmanate si semnate de mine si de administratorul firmei...poate e eroarea lor, dar asta cred ca ma poate ajuta intr-un eventual proces, mai ales ca nu sunt datate.
2. in lipsa unui inventar , ce dovezi pot aduce in instanta, legal admise, care sa stabileasca rapunderea mea materiala?
Nu ar fi legal ca macar la data numirii oficiale ca director magazin (din mai 2011) sa faca un inventar sau daca nu, de atunci sa calculeze miscarile de stocuri?

Multumesc!

Alte discuții în legătură

Constituirea unei garantii echivalent gestionar Florris Florris Buna ziua! Soţia mea lucreaza ca sef de raion (2 raioane ) la un magazin de bricolaj, iar in cursul anului 2009 a fost obligata (altfel probabil ca o dadeau ... (vezi toată discuția)
Raspundere patrimoniala a salariatului - rog urgent raspuns cati81 cati81 Buna! Am lucrat acum 2 ani ca sef de magazin la o firma destul de cunoscuta. In momentul angajarii, m-au condus in magazin, m-au prezentat ca noua sefa si ... (vezi toată discuția)
Gestiune/garantie directori magazine Mihaltan Andrei Mihaltan Andrei Buna ziua, As avea o intrebare legata de gestiunea si garantia pt un director de magazin. Ce se poate intampla in cazul in care unui director de magazion i ... (vezi toată discuția)