La asociatia de propietari din care fac parte citirea apometrlor din aprtamente nu s-a mai facut de 5 ani.Pe luna se baga diferente de cate 10-17lei pe luna.Din luna ianuarie a.c. am refuzat sa platesc aceasta apa in conditiile in care avem locatari care sunt trecuti la pausal si in care cum am specificat mai sus verificarea citirii apometrlor nu s-a mai facut de 5 ani.Luna aceast mi s-au trecut penaliatati in conditiile in care sunt un bun platnic.Acum 5 ani cand s-au citit apometrele la un apartament s-au gasit diferente de 98mc(aceste diferente noi le-am platit) iar banii de laacest proprietar nu s-au mai luat pe aceasta apa(mijmasuri cu administratorul.Ce sa fac sa nu mai platesc acesta apa?
Faceti o notificare catre Asociatia de proprietari, (presedinte si administrator) prin care sa revina la citirea contoarelor, in caz contrar neplata cotelor sa le fie imputate. Solicitati relatii in scris asupra refuzului de a se citi consumul de apa in contextul in care exista contoare. Dati lunar consumul citit de dvs. in scris presedintelui si administratorului, ori personal si sa va semneze pe copie, ori prin posta cu confirmare de primire. Daca si in urma acestor proceduri sunteti pusi sa platiti mai mult decat consumati ,actionati in instanta Asociatia prin presedinte si prin administrator, cerandu-le despagubiri si cheltuieli de judecata. Nu stati pasiv in fata unor abuzuri.
La toate blocurile se inregistreaza diferente de apa intre consumul declarat si cel facturat. Cauzele acestor diferente sunt numeroase, nu numai diferentele de consum declarate de unul sau mai multe apartamente, asa cum ne-ati povestit aici. In acel caz administratorul trebuia sa-i puna in sarcina de plata acelui proprietar diferenta gasita.
La blocul meu, pentru o garsoniera, diferenta variaza de la 3 si 14 lei si in mare parte este cauzata de numarul mare de apartamente si de citirea gresita sau neglijenta la o parte din acestea, citire facuta la date diferite de citirea contorului de bransament, dar si unor instalatii defecte, in special la wc-uri.
Sunteti obligata sa platiti aceasta diferenta, in principiu. Totusi, puteti cere presedintelui asociatiei sa se faca o citire, macar anuala a apometrelor de catre administrator sau de catre alta persoana desemnata de comitet, ocazie cu care se controleaza si pierderile de apa din apartamente. robineti si wc-uri care curg "la picatura" sau "la fir de apa" neinregistrat de apometrul de apartament, dar adunat cu alte cazuri de acest fel, insumate ca si consum total pe bloc.
Nu puteti pretinde ca sa platiti strict cat consumati pentru ca aceasta diferenta poate avea si cauze obiective, de nedepasit, a acestor diferente
In plus de asta, apometrele au o garantie metrologica (de masurare exacta a consumului) intre 4 si 5 ani, perioada dupa care aceste contoare se scot de pe instalatie, se duc la bancul de proba unde se poate constata daca mai sunt sau nu bune de remontat pe instalatie. Cui i se gasesc apometre defecte este obligat sa-si monteze unele noi.
Diferenta de consum dintre cantitatile inregistrate pe contorul general si suma cantitatilor indicate de contoarele individuale se datoreaza, de cele mai multe ori, unor pierderi de apa pe reteaua interioara (conducte, armaturi, robinete, vase WC). Situatia se constata si in cazul blocurilor doar partial contorizate la nivel de apartament.
Facturarea consumului AP se face pe baza inregistrarii contorului de bransament si nu prin insumarea contoarelor de apartament.
Daca, din diverse cauze care nu tin de contorul de bransament, rezulta o diferenta intre acesta si consumul AP, diferenta respectiva este pierdere interioara si se repartizeaza de catre administratia blocului conform actelor normative in vigoare si hotararilor Adunarii Generale a asociatiei.
Cauza principală este faptul că toate contoarele mici, chiar cele foarte bune, încep să se învârtă peste un anumit debit, numit "debit de pornire", care poate fi chiar mai mare de 10 l/h. Astfel, contoarele de apartament nu "simt" pierderile de apă cauzate de instalaţiile defecte.
Toate aceste firicele de apă adunate de la toate apartamentele fac un debit suficient de
mare ca să pună în mişcare contorul de branşament care se învârte conştiincios zi şi noapte.
Din cauza acestei necorelări, peste tot în lume contoarele de apartament nu sunt considerate contoare propriu-zise, ci "repartitoare", adică aparate care sunt folosite la repartizarea costurilor între consumatorii alimentaţi de la un branşament comun, existand o procedura de împărţire între locatari a pierderilor, proporţional cu consumul fiecăruia.
Cât despre contoare, puteţi să mergeţi să le verificaţi într-un laborator autorizat, dar veţi avea surpriza să aflaţi că cele mai multe dintre ele sunt OK. Mai bine vă convingeţi vecinii să-şi repare instalaţiile şi pe cei mai lacomi dintre ei să-i rugaţi să nu mai adune apă "cu picătura" în cadă, furându-i astfel pe ceilalţi.
Aceste diferente rezulta si din data diferita de citire a contorului de bransament si a contoarelor de apartament, a faptului ca multi locatari nu dau consumul exact, adica cu zecimale si uneori chiar declara gresit indecsii.
O alta cauza mai poate fi si aceea ca nu toti locatarii dau consumul lunar. Celor care nu l-au declarat li se estimeaza un consum care intotdeauna este diferit de cel real.
In plus, cati dintre cei care au apometre le verifica periodic din punct de vedere metrologic? Cate dintre apometrele instalate or mai inregistra corect consumul?
Cel de la intrare, al societatii de furnizare a apei, e verificat, fiti siguri!.
Hotie legala
alina_25
Cum poti fi furat legal. Pe scurt apometrele de apa rece si calda trebuier verificat contra cost odata la 5 ani (verificare metrologica ) aceasta ... (vezi toată discuția)
Lnlocuire apometre
motanila
In urma cu 15 ani am hotarat ca bransarea la apa rece si calda sa fie facuta de pe coloanele de la baie cele de la bucatarie sa fie anulate. Pe coloana de apa ... (vezi toată discuția)