avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1080 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... adminisrator asoc. de propr.
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

adminisrator asoc. de propr.

Buna ziua,
in urma unor neintelegeri dintre administrator si cativa locatari ,administratorul a refuzat sa mai lucreze pentru asoc. (sa calculeze consumul si sa incaseze pe luna iunie si iulie) ceea ce ducea la intreruperea furnizarii apei pt neplata. In urma unei sedinte a asoc. de proprietari am fost deacord sa calculez eu cheltuielile si sa platesc facturile pentru o perioada provizorie de 2,3 luni.
Va rog sa-mi spuneti daca e legal tinand cont ca eu nu am "atestat" si cum voi plati impozitul pe salarul incasat ?Mentionez ca nu sunt nici angajat nici somer nici pensionar! multumesc!
Cel mai recent răspuns: dritaS , utilizator 20:02, 8 Martie 2013
1-Nu ati precizat concret daca in urma neintelegerilor aparute asociatia de proprietari a dispus supendarea sau intreruperea raportului juridic cu administratorul de imobil
2-In conditiile in care pana la momentul incidentului asociatia de proprietari nu se afla inregistrata cu restante la platile catre furnizorii de servicii este suspecta intreruperea furnizarii acestora
3-Activitatea de administrare imobile,legal poate fi exercitata numai de persoane care detin atestat emis de autoritatea locala
In situatii speciale,activitatea de administrare imobil poate fi preluata si desfasurata provizoriu si de alte persoane cu cunostiinte in domeniu
In speta dvs,conditionat de existenta raportului juridic cu administratorul de imobil,asociatia de proprietari va poate incheia raport juridic pentru perioada determinata
Nu ati precizat ce fel de raport juridic detineti incheiat cu asociatia de proprietari,deoarece daca nu detineti atestat pentru prestarea activitatii de administrare imobil,nu vi se poate incheia raport juridic similar administratorului de imobil
Buna ziua,
daca stiti cum sa calculati cheltuielile, nu este o problema. Chiar legea 230/2007, spune ca atributiile administratorului pot fi preluate de catre comitet pana la angajarea unui administrator.
Cu calcularea salariilor si plata "darilor catre stat" este alta problema. Ca sa puteti depune declaratia 112 trebuie sa aveti semnatura digitala si aceasta sa fie inregistrata la circa financiara de care apartineti.
As dori sa clarific mai bine situatia.
In urma unor neintelegeri fostul administrator a afisat la avizier decizia in scris luata de dansul ca nu mai lucreaza pentru asoc.
In urma discutiei cu el a presedintelui asoc.si a altor membri decizia exprimata de dl adm. a fost ca el nu mai lucreaza pentru asoc.de propr.
S-a facut sedinta a asoc.de proprietari si atunci sa decis ca eu sa preiau actele si banii inpreuna cu un membru al asoc si in continuare sa ma ocup eu de calcul si plati ceea ce am si facut.incheid in acest sens un proces verbal.
Mentionez ca in urma cu ceva ani am mai fost administrator( inainte de legea 230/2007) o perioada de vreo 3,4 ani si tocmai de aceea adunarea generala m-a rugat sa pereiau eu deoarece stiu sa fac calculele.
Motivatia mea a fost sa ajut asociatia deoarece chiar si eu sunt membru (locatar) de a nu fi intrerupta furnizarea apei si cu aceasta nu as dori sa fac acest lucru in ilegalitate.
Art. 17 punctul 8 din Legea nr. 230/2007:
Comitetul executiv preia toate obligaiile si raspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât asociaia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.
In aceasta perioada cautati sa angajati un administrator, ori va luati atestat de administrator.
Cum spuneam si mai sus, calcularea listelor de intretinere le puteti face, dar plata impozitelor catre stat nu. Pentru plata impozitelor trebuie mai intai sa le declarati (cu declaratia 112) si apoi sa o depuneti on-line(nu se mai accepta la ghiseu). Pentru aceasta operatiune va trebuie semnatura electronica.
buna seara, va rog sa ma ajutati privind faptul ca trebuie sa "te angajezi " ca administrator?
si de fapt ce implica aceasta?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Administrator asoc de proprietari dritaS dritaS Buna ziua , va rog daca se poate sa ma informati cu privire la angajare obligatorie pentru administrator de asoc. de propr. cateva detalii. multumesc (vezi toată discuția)
Cu sau fara administrator la asociatia de proprietari lupmarcel lupmarcel Buna ziua! Sunt presedinte la o asociatie de proprietari si va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare: asociatia de proprietari este ... (vezi toată discuția)
Desfiintarea asociatiei de locatari 2014Elena 2014Elena Va rog sa ma ajutati cu informatii legale .Suntem in situatia de desfiintare a asociatiei de locatari care cuprinde mai multe blocuri pentru ca ... (vezi toată discuția)