avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 597 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... SESIZARE - LCD stricat de multe ori in perioada de ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

SESIZARE - LCD stricat de multe ori in perioada de garantie

Pe 18.12.2010 am cumparat un LCD. A functionat pana pe data de 14.03.2012. l-am dus la reprezentantul firmei (service) pe 15.03.2012 de unde l-am ridicat pe 16.03.2012. a functionat pana pe 29.07.2012. l-am dus iarasi pe 30.07.2012 la reprezentantul service din oras de unde l-am ridicat pe 03.08.2012. surpriza a fost foarte mare cand am ajuns acasa si am constatat ca nici macar nu se aprindea ,sa functioneze nici atat.
este oare posibil ca dupa 5 (cinci) zile de stat LCD in service sa-l iau si nici macar sa nu se aprinda ledul de la de la alimentare cu energie electrica?

Am crezut ca daca imi cumpar un brand cu renume international imi cumpar ceva de calitate dar constat cu stupoare ca este mai prost decat orice chinezarie.
Pe 04.08.2012 l-am dus iarasi la reprezentantul service mentionandu-i ca refuz sa-l mai ridic deoarece este greu de crezut ca un nume de marca produce stifturi si mai greu de crezut este faptul ca este la a treia reparatie in decurs de 4 (patru) luni.

Luni 6.08 2012 a fost trimis de catre reprezentantul f din campulung muscel la service .in seara de 14.08.2012 cand i-am contactat si i-am intrebat de lcd mi-au spus ca fost reparat si ca a fost trimis la reprezentantul service.

Eu refuz categoric sa mai ridic acest LCD deoarece asa cum v-am spus este la a patra reparatie din martie 2012 pana in prezent si nu pot accepta sa iau acasa un produs reparat si iarasi reparat pe care am dat o suma de bani destul de mare.

Legea 449/2003/ republicata in 2008 capitolul iii, art.11 spune urmatoarele:
art. 11. - (1) în cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.

Consider ca acest produs care a fost reparat de 4(patru) ori in decurs de 5(cinci) luni,nu mai poate fi ridicat de la reprezentantul service din campulung muscel si conform legii 449/2003/republicata in 2008 solicit sa mi se inlocuiasca produsul deoarece daca nu ar fi existat lipsa de conformitatate sau daca nu ar fi avut un viciu ascuns care nu a putut fi detectat prin mijloace obisnuite de verificare acest produs nu ar fi fost reparat de 4 (patru) ori in sase luni .

Avand in vedere ca produsul este in perioada de garantie raspunderea este a vanzatorului conform cap.v. art. 16 din legea 449/2003/republ.in 2008.

art. 16. - răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.

LCD -ul este si la ora actuala la reprezentantul firmei .

Va rog dati-mi un sfat in aceasta problema . Ce trebuie sa fac? Mentionez ca am facut plangere la OPC Arges si fiind nemultumit de raspunsul primit am facut plangere la ANPC cu nr. inreg. 3721/20.08.2012 , iar in data de 26.08.2012 am facut plangere la societatea de la care l-am cumparat.

[Editat de moderator - tzutzy1, va rog sa nu mai scrieti niciodata cu majuscule; daca mesajul dvs. ramanea cum l-ati editat nu il putea citi nimeni. De asemenea va rog sa nu mai mentionati nume de persoane fizice sau juridice si nici marci de produse, toate acestea sunt interzise de Regulamentul de postare pe care va rog sa il cititi si sa il respectati:
www.avocatnet.ro/content/tag... ]
Ultima modificare: Luni, 3 Septembrie 2012
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: mxm , utilizator 10:40, 5 Septembrie 2012
OPC in aceasta situatie este competent din punct de vedere material, in acest sens, este necsar sa asteptati ca inspectorii sa faca demersuri privind plangerea dv. Mai mult decat atat, puteti recurge la o actiune in instanta in vederea recuperarii si acordarii de daune interese.
Nu va schimba nimeni LCD-ul pentru faptul ca a fost la reparat de 4 ori.
Obligatia celor din service este sa va treaca pe certificatul de garantie perioada cat nu a functionat produsul, respectiv de la data cand l-ati dus in service pana la data cand a fost ridicat sau ati fost notificat sa-l preluati.
Perioada de garantie se prelungeste cu perioada in care proidusul nu a functionat.
Exista Legea 394/1995 in care era prevazut faptul ca daca produsul se strica de 3 ori in prima jumatate a termenului de garantie , trebuie sa-l schimbe dar a fost abrogata de Legea 449/2003 asa ca nu aveti ce face decat sa solicitati trecerea in certificatul de garantie a perioadei in care nu a functionat.
Totodata puteti reclama faptul ca nu v-au reparat produsul in 15 zile conform Legii 449/2003.
Va mai puteti prevala de faptul ca in Legea 449/2003 specifica clar ca toate costurile pentru aducerea la conformitate a produsului sunt suportate de vanzator.
In fapt este vorba de toate costurile ( transport, depozitare , etc)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garantie laptop - inlocuire sau reparatie ? akatistu akatistu Buna ziua. Am cumparat un laptop de la firma X (distribuitor) din Bucuresti, prin curier rapid (eu locuiesc in Cluj). Am intampinat cateva probleme cu el ... (vezi toată discuția)
Garantie televizor Bogdan88 Bogdan88 Buna seara. In februarie 2008 am achizitionat un televizor marca Grunding din magazinul Flanco ( Tg-Jiu ). De la bun inceput de cand mi s-a facut proba la ... (vezi toată discuția)
Garantie la un produs consumator_09 consumator_09 buna, am si eu o intrebare acum un an si 2 luni am luat un lcd de la un magazin mare ce incepe cu a si se termina cu ex cu garantie 2 ani. i-au aparut niste ... (vezi toată discuția)