Exista intr-adevar un Cod de conduita impus de ANCOM si semnat de operatorii de telefonie mobila dar prevede deblocarea gratuita a telefoanelor doar au fost achizitionate inainte de a deveni client al retelei:
Condiţii de deblocare
(1) În cazul în care clientul solicită deblocarea unui terminal achiziţionat în mod independent de
serviciu/servicii de comunicaţii electronice, tariful de deblocare va fi suportat de către operatorul de la care a achiziţionat terminalul. Deblocarea terminalului nu va fi condiţionată de achiziţionarea altor servicii sau de plata altor tarife.
Dumneavoastra l-ati
luat pe puncte, chiar daca v-a expirat contractul va regasiti in situatia prevazuta la pct. 2 (b) din Conditii de deblocare:
(2) Tariful pentru deblocarea terminalului blocat într-o reţea publică de comunicaţii electronice mobilă aparţinând operatorilor mobili semnatari şi care este achiziţionat împreună cu un serviciu de comunicaţii electronice se stabileşte în funcţie de următoarele situaţii:
[…]
b) deblocarea terminalului se solicită ulterior perioadei minime prevăzute în contractul de servicii
de comunicaţii încheiat între operator şi client;
[...]
(4) În situaţia prevăzută la alin.(2) lit.b) şi c), tariful pentru deblocarea terminalului va cuprinde
contravaloarea costului de deblocare.
Puteti citi Codul aici:
[ link extern ]