Conform Codului de conduită pentru stabilirea condițiilor standard de deblocare a terminalelor blocate în rețelele de comunicații mobile din România, deblocarea terminalului se asigură de către operatori pe parcursul duratei medii de utilizare a terminalului menţionată de producător în certificatul de garanţie a terminalului. Ulterior, deblocarea va fi oferită în măsura în care există resurse tehnice disponibile de deblocare cu respectarea principiului nediscriminării clienţilor aflaţi în situaţii similare.
Cu alte cuvinte, lor le este recomandat să vă deblocheze telefonul achiziționat de ei în cadrul unei oferte (preț promoțional, pachet cu abonament etc) câtă vreme nu a trecut o perioadă mai mare de timp de la achiziționarea acestuia decât durata medie de viață trecută în certificatul de garanție. După această perioadă ei vă pot debloca în continuare telefonul doar dacă dispun de resursele tehnice necesare. În mod normal ar fi în interesul lor să vă ajute pentru că taxa de deblocare tot trebuie plătită.
Oricum, Codul de conduită nu prevede nicio sancțiune pentru nerespectarea acestuia, deci și dacă un operator și-l asumă și nu-l respectă nu prea poate păți nimic.
Puteți citi mai multe aici:
[ link extern ]