avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 490 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Portare nr.telefon .
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Portare nr.telefon .

Buna ziua ! Am solicitat la o firma de telefonie (X) portarea unui nr. de telefon de la firma Y . Portarea a fost acceptata de ambele , in conditiile impuse de lege , iar incepand de astazi 27.01.2016 am fost transferata la firma de telefonie X .
Aseara am introdus in telefon , cartela de la noua companie la care au fost transferata si am constatat ca telefonul nu primeste cartela . Este codat . Am incercat astazi sa decodez telefonul la mai multe puncte care fac acest lucru si nu s-a putut. Am fost si la firama Y de unde am achizitionat telef., dar acestia au refuzat sa-l decodeze motivand ca , doar daca este in garantie pot face acest lucru. Mentionez ca la firma Y mai am un nr. de telef. cu contractul aflat in derulare , dar pe care nu-l pot transfera deoarece mai am perioda contractuala pana in iunie 2016 .Telefonul la-am luat de la firma Y in anul 2013 .
Intrebare : este legal cum au procedat cei de la firma Y, de unde am achizitionat telefonul ?. Oare sa nu pot folosi telefonul la o alta companie de telefonie ?
Va multumesc ! O zi buna ! :(

Ultima modificare: Miercuri, 27 Ianuarie 2016
MioaraOlteanu, utilizator
Cel mai recent răspuns: Radu9 , utilizator 13:52, 30 Ianuarie 2016
Conform Codului de conduită pentru stabilirea condițiilor standard de deblocare a terminalelor blocate în rețelele de comunicații mobile din România, deblocarea terminalului se asigură de către operatori pe parcursul duratei medii de utilizare a terminalului menţionată de producător în certificatul de garanţie a terminalului. Ulterior, deblocarea va fi oferită în măsura în care există resurse tehnice disponibile de deblocare cu respectarea principiului nediscriminării clienţilor aflaţi în situaţii similare.

Cu alte cuvinte, lor le este recomandat să vă deblocheze telefonul achiziționat de ei în cadrul unei oferte (preț promoțional, pachet cu abonament etc) câtă vreme nu a trecut o perioadă mai mare de timp de la achiziționarea acestuia decât durata medie de viață trecută în certificatul de garanție. După această perioadă ei vă pot debloca în continuare telefonul doar dacă dispun de resursele tehnice necesare. În mod normal ar fi în interesul lor să vă ajute pentru că taxa de deblocare tot trebuie plătită.

Oricum, Codul de conduită nu prevede nicio sancțiune pentru nerespectarea acestuia, deci și dacă un operator și-l asumă și nu-l respectă nu prea poate păți nimic.

Puteți citi mai multe aici:
[ link extern ]
Ultima modificare: Sâmbătă, 30 Ianuarie 2016
Radu9, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Orange mobil MioaraOlteanu MioaraOlteanu Buna ziua ! Am solicitat la firma Digi portarea unui nr. de telefon de la Orange . Portarea a fost acceptata de ambele companii de telefonie , in conditiile ... (vezi toată discuția)
Decodare gratuita telefon mobil NeluBalas NeluBalas Buna seara.De-a lungul timpului am adunat multe telefoane mobile luate pe puncte.Recent am vrut sa folosesc unul din acestea cu o cartele din alta retea si ... (vezi toată discuția)
Decodare telefon duduian duduian Tatal meu a decedat si a avut un telefon care acum are vreo 7 ani dar care este codat intr-o anumita retea.Pot solicita reprezentantei firmei respective din ... (vezi toată discuția)