Lucrez la o institutie publica! Aceasta din urma acorda o compensatie pentru chirie, fapt pentru care ne-au solicitat contract de inchiriere! Acum au inceput sa verifice la fisc valabilitatea contractelor!
Daca contractul meu de inchiriere este reziliat de catre proprietar fara acordul meu, institutia publica respectiva imi poate retine bani din salariu? Este legal?
Va rog sa ma ajutati si in acelasi timp sa imi scrieti si baza legala! Multumesc!
Incheind un contract de inchiriere inseamna ca aveti in folosinta un spatiu. Daca proprietarul a reziliat contractul inseamna ca nu mai aveti in folosinta acel spatiu. O conditie in cazul contractelor de inchiriere incheiate care au ca locator o persoana fizica este ca acest tip de contract sa fie inregistrat la organul fiscal. Daca acest contract nu este inregistrat, locatarul, adica chiriasul nu poate beneficia legal de anumite facilitati, respectiv acordarea unei compensatii pentru chirie.
Asadar, neexistand un contract de inchiriere valabil incheiat sau mai mult de atat existand dar fara respectarea conditiei obligatorii de inregistrare la organul fiscal, nu se poate acorda o compensatie pentru plata chiriei, iar daca s-a acordat in mod ilegal se va recupera prin retinerea din veniturile realizate a sumei acordate.
Baza legala nu poate fi indicata pentru ca fiecare institutie publica are emis cate un ordin care reglementeaza acordarea compensatiei pentru chirie, iar dumneavoastra lucrati, asa cum ati precizat, la o institutie publica ...
Spre exemplu la justitie este ordinul 545 din 2012 care prevede ca se acorda compensatiei pentru chirie - art. 3 (1) Documentele necesare pentru decontarea chiriei sunt: a) copie de pe contractul de inchiriere, inregistrat potrivit legii la organul fiscal teritorial competent, doar in cazul in care proprietarul locuintei este persoana fizica.
Probabil si institutia publica unde lucrati are un astfel de ordin. Cautati-l si cititi-l cu atentie.