Buna ziua!
Ma aflu intr-o situatie interesanta in care un ofertant pretinde ca poate constata si remedia orice defect la un echipament in 2 ore !!!
Acest punct ("perioada de service" definita in FDA ca fiind perioada de constatare si eliminare a oricaru-i defect pe perioada garantiei) constituie criteriu de departajare a ofertelor. Pentru a nu fi restricitv am trecut in contract un termen maxim de 10 zile - termen ce zic eu poate fi suficient sa aduci o piesa de schimb dintr-un depozit dar sa pretinzi ca esti "superman" si in 2 ore poti sa schimbi echipamentul cu totul ....
Ajutati-ma va rog sa gasesc o cale de a demonta aceasta smecherie !
Mentionez ca am cerut explicatii si am primit o notificare prin care ofertantul sub motivatia ca e la cativa km distanta si ca procedurile lui nu dureaza decat cateva zeci de minute , poate sustine termenul din oferta de 2 ore dar evita sa declare ca poate elimina orice defect in aceste 2 ore !
Multumesc cu anticipatie!
Depinde foarte mult de modul cum a formulat raspunsul. Daca " sustine termenul" el include si reparatia.
Pe viitor, la orice astfel de criterii, mentionati in FDA si ca ofertele cu termen sub x zile vor fi declarate neconforme.
Asa cum ati prezentat dvs. nu prea aveti ce face, decat daca la contract percepeti penalizari pentru intarzieri. Eventual sa ii mai cereti clarificari sa faca dovada ca poate avea disponibil in depozit pe toata perioada contractului orice piesa, inclusiv intreg echipamentul si sa dea detalii privind procedura de constatare si remediere incat sa se incadreze in termen.
in primul rand, factorul de evaluare ales este nelegal. nu poate nimeni sa aprecieze cat timp ii va lua sa remedieze o defectiune pt. ca nu poti stii despre ce defectiune este vorba. acest lucru il poti fi constata doar dupa ce analizezi in concret o astfel de "defectiune". deci termenul de remediere nu avea cum sa fie factor de evaluare.
apoi, dvs. trebuie sa va concentrati pe prima parte a factorului de evaluare, respectiv termenul de constatare. in functie de specificul achizitiei puteti analiza daca respectiva defectiune poate aparea dupa incheierea programului normal de lucru si daca dvs. puteti sesiza acest aspect chiar in momentul aparitiei defectiunii, caz in care el nu prea are cum sa demonstreze ca va constata in doua ore pt. ca nu mai are cu cine (angajatii sunt acasa). apoi mai puteti cere manualul calitatii si poate de acolo rezulta in cam cat timp, respectand procedurile interne, poate sa constate defectiunea.
Multumesc de raspunsuri!
Am primit clarificari de la ofertant. El explica ca sunt situatii si defecte ce necesita mai mult de 2 ore pentru constatare si remediere. Totodata explica ca in situatia celui mai groaznic defect poate sa inlocuiasca echipamentul in cateva zile sau sa-mi ofere in termen de 2-3 zile un echipament de back-up. Consider ca oferta initiala in care pretinde ca-i ajung 2 ore este falsa asa ca anulez acest capitol si-l punctez cu ZERO!
Gresesc undeva ? Sper sa nu ! Inca o data mii de multumiri!
moral nu gresiti pt. ca termenul a fost ofertat doar pt. a castiga puncte aceste nefiind fundamentat. pe de alta parte, asa cum am spus anterior, dvs. nu puteti fi sigura ca celelate termene ofertate sunt fundamentate in ceea ce priveste perioada remedierii defectului. chiar daca un alt ofertant a prezentat un termen de 3 zile sa zicem, doar in momentul constatarii defectiunii poti evalua un termen aproape de realitate, care poate fi mai mare de 3 zile. corect ar fi sa cereti clarificari tuturor ofertantilor pt. termenele ofertate si poate din raspunsurile lor rezulta elemente care sa creeze o oarecare certitudine asupra corectitudnii termenelor ofertate de fiecare.