avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 538 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... concediu pentru cresterea copilului
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

concediu pentru cresterea copilului

Buna seara ! Sotul meu lucreaza in cadrul armatei (m.a.p.n) cu contract incheiat din data de 7 martie 2012..dar inainte de a i se incheia acest contract a urmat o scoala (din 20 octombrie 2011- 20 februarie 2012) , dar care nu este specificata in contract. Eu sunt insarcinata din luna mai a acestui an , dar as dori ca sotul sa beneficieze de concediul de crestere a copilului de 2 ani..Eu nu sunt salariata (elev) iar sotul ar trebui sa beneficieze de acest concediu din luna februarie 2013..Oare se adauga si acea scoala sau se pun doar lunile incadrate in contractul de munca ? Beneficiaza de concediu? Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:32, 11 Septembrie 2012
1. Deoarece veti naste in februarie 2013 perioada eligibila pentru a beneficia de indemnizatie pentru CCC este martie 2012 - februarie 2013 asadar sotul dvs. indeplineste conditia celor 12 luni cu venituri pentru a beneficia de indemnizatie pentru CCC.

2. - Dar sotul dvs. poate beneficia direct de stimulentul de insertie fara a intra efectiv in CCC.
- Adica va primi si salariu pentru munca depusa iar de la stat va primi lunar stimulentul de insertie de 500 lei pana implineste copilul 2 ani.

3. Deoarece dvs., fiind eleva, nu veti beneficia de concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal) sotul poate beneficia de stimulentul de insertie incepand cu data nasterii copilului.

4. Din Ordinul MMFPS 1474/2011:

Situatie: