avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 824 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Nerespectarea garantiei pentru telefon
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Nerespectarea garantiei pentru telefon

Buna seara,
A trecut ceva timp de cand ma confrunt cu situatia nerespectarii garantiei de catre un magazin al unei firme de telefonie mobila si as dori sa deschid o actiune in instanta, o sa incerc sa deteliez cat mai pe scurt posibil.
-In jurul datei de 07 iunie 2012 ,in urma unei discutii telefonice, am adus la cunostinta agentului economic de telefonie - Arad defectarea telefonului Samsung si am fost informat despre faptul ca nu se poate conferi un model similar intrucat nu mai exista pe stoc si nu se mai regaseste in fabricatie.
-- La data de 09.05.2012 am sesizat agentului economic cu sediul in oras Lugoj jud. Timis, nefunctionalitatea produsului marca SAMSUNG S5230 situatie confirmata la data de 21.05.2012 de centrul service de garantii prin emiterea si inmanarea unei fise de reparatii ce atesta inlocuirea acestuia conform legii OPC.
- La data de 7.06.2012 am trimis prin mail reprezentant'ului magazinului toate datele/documentele in copie referitoare la garantia produsului, fisa de reparatii, factura si bonul de achizitie, cu solicitarea telefonica de a obtine fie contravaloarea produsului achizitionat, fie obtinerea unui alt model in acord cu calculatia ce urma a fi efectuata de catre agentul economic privind valoarea de achizitie fara discount.
- Intrucat nu am primit nici un raspuns , in data de 20 iulie 2012 m-am prezentat la sediul firmei si am solicitat schimbul telefonului defect. Am fost informat ca nu se poate realiza schimbul telefonului pana in ziua de luni 23 iulie, de aceasta data mi?au relatat ca modelul Samsung S5230 ar exista pe stoc la alte filiale.Am depus o plangere la sediul firmei, cu solicitarea de remediere a situatiei in maxim 24 ore, fapt pentru care situatia nu a fost rezolvata nici a doua zi , depunand in acest fel si cea de a doua sesizare.
-In data de 25 iulie 2012 am primit oferta privind preturile de achizitie a produselor din gama magazinului, iar atat din discutiie telefonice purtate pana la aceasta data precum si din prezenta mea la sediul agentului comercial a rezultat un angajament verbal prin care s-a constatat ca pretul de achizitie al produsului defect reprezinta de 449 ron si faptul ca nu poate fi restituita contravaloarea, initial conferindu-mi doar schimbul cu un model similar iar mai apoi si-au exprimat acordul privind achizitia unui alt produs. Am solicitat in acest caz achizitionarea unui alt model ce se apropie de aceasta valoare de 449 ron fapt acceptat deasemenea verbal si telefonic de agentul economic , intrucat situatia prezentata pana la aceasta data mi-a trezit suspiciuni cu privire la viciile ascunse ale modelului marca SAMSUNG S5230 precum si susceptabilitatea privind conformitatea produsului din aceasta marca.
-In urma a doua sesizari scrise in data de 20.07.2012 si 21.07.2012 depuse la sediul agentului economic, precum si din discutiile telefonice avute cu acesta prin diversi reprezentanti, s-a convenit ca un nou model de telefon marca Samsung S5380 ce l-am ales din oferta primita la data de 25.07.2012 imi va fi oferit ca si clauza de garantie privind inlocuirea modelului defect, acest nou model avand acelasi pret respectiv 449 ron, pret egal studiul de pret efectuat si reiesit ca evaluare ptr modelul defect SAMSUNG S5230.
-La data 30.07.2012 la sediul agentului economic s-a prezentat o persoana ce a fost delegata in scopul depunerii actelor in original sus prezentate si a produsului defect conform intelegerii telefonice avute cu reprezentantul firmei cu scopul de a ridica noul produs conform intelegerii prestabilite situatie ce a permis ca a doua zi respectiv 31.07.2012 persoana delegata sa se prezinte din nou la sediul agentului economic pentru receptionarea noului produs, intelegere stabilita cu scopul evitarii timpilor de asteptare pentru incheierea formalitatilor impuse.
-La data de 31.07.2012 persoana delegata s-a prezentat din nou la sediul agentului economic fapt ce a impus un timp de asteptare de 40 min datorat ultimilor formalitati si pregatirea predarii produsului, situatie ce a fost tergiversata in ultimul moment prin prezentarea unor alte conditii ce nu au fost cunoscute pana la acel moment si anume:
- din evaluarea produsului defect rezulta acum o contravaloare de 199 ron fapt ce contravine cu pretul facturat in conditii de discount in valoare de 277,92 si conditii de recalculare conform specificatiilor facturii de 500,03 RON. eliminand conditiile de discount privind achizitia serviciilor de abonament .

Am incercat sa detaliez situatia cat pe scurt posibil:">
As dori sa deschid o actiune in instanta, daca se poate in Timisoara si nu in Arad, si as vrea sa stiu costuri si ce conditii sunt..Daca as gasi un avocat care sa'si ia onorariu dupa proces ar fi excelent.

Va multumesc,
Gabriela

[Editat - nu este permisa identificarea pe forum persoanelor fizice sau juridice cu care aveti probleme, multumesc]
Ultima modificare: Sâmbătă, 15 Septembrie 2012
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: amelia_lgc , utilizator 13:48, 18 Septembrie 2012
1) competența de a judeca o eventuală cererea depusă de dvs., este instanța domiciliului pârâtului, iar pt. persoane juridice de drept privat-la instanța sediului ei principal, ori la instanța locului unde ea are reprezentanță pt. obligațiile ce urmează a fi executate în acel loc sau care izvorăsc din acte încheiate prin reprezentant sau din fapte săvârșite de acesta . . .
2) la Comisariatul Județean pt. Protecția Consumatorului, ați depus vreo plângere ?
3) ”condiții” : achitați integral ori în rate onorariul avocatului, încheiați un Contract de reprezentare juridică etc etc
Va multumesc ptr raspuns. In concluzie o sa am nevoie de un avocat in Arad. Am depus plangere la OPC si nici macar o sanctiune nu au primit, stiti vb aceea "o mana spala pe alta"..am avut si eu un job in care am avut placerea sa lucrez aproape zilnic cu OPC incat..Au incercat sa rezolve situatia nu sa analizeze situatia care a fost, iar dupa vizita de la OPC am primit mail cu oferta ca imi restituie banii ptr tel, imi dau altul la fel sau imi pot cumpara un alt produs+ diferenta. Momentan am depus sesizare si la ANPC - si am facut referire si la intarzierea pe care au avut'o cei de la OPC ptr numarul de inregistrare, plus ca au trimis cica din greseala raspunsul la altcineva, iar mie mi'au trimis raspunsul in urma solicitarii mele telefonice dupa acele 30 de zile.Pe mine m'a deranjat situatia in sine, sa nu uit de birocratia din Romania..Ptr o simpla garantie sa umblu atata timp, sa primesc tot raspunsuri eronate etc... Incat cu o simpla modalitate de rezolvare nu ma mai multumesc eu acum. Si culmea ironiei chiar in acea perioada in care ei ma tot "plimbau" in leg cu tel., am avut si nevoie de un mobil ptr a suna la spital noaptea pe la 2 cand mi'a fost rau si am plecat cu masina direct la spital ptr ca n'am avut tel. (desi nu era indicat sa sofez ca am avut insuficienta respiratorie si de urgenta m'au pus la perfuzii). Incat si faptul asta m'a indignat destul de mult. O sa ma intrebati, probabil, de ce nu mi'am luat alt mobil, pentru ca stiam ca se rezolva situatia pe loc si am considerat ca nu are sens sa imi mai cumpar inca unul. Eu intrebam daca se poate sa platesc la sfarsit din banii recuperati dupa proces. Si as mai avea o intrebare, cam care ar fi onorariul unui avocat la asa un proces. Ar avea sens sa deschid proces? am sanse sa castig? N'am avut pana acum treaba cu procesele dar recunosc ca de data asta chiar n'as vrea sa las lucrurile asa.

Va multumesc,
Gabriela
1) ”Eu . . . la sfarsit din banii recuperati dupa proces.” = poate un prieten avocat să vă înțeleagă.În rest, știți dvs. că toată lumea muncește pe bani. Puteți încerca să vă descurcați și singură, vă trebuie o mică acțiune în justiție și v-o puteți susține și personal.Curaj ! ”Si as mai avea o intrebare, cam care ar fi onorariul unui avocat la asa un proces.”= având în vedere greaua situație a economiei zis funcțională de piață a României de azi, se poate face o acțiune și cu 300 RON, depinde și de avocat.Poate vi se pare mult, însă acel avocat muncește, caută să pună în valoare tot ce-i mai bun etc etc ”Ar avea sens sa deschid proces? am sanse sa castig?”=În opinia mea, DA.
2) NU înțeleg de ce nu vă ajută Comisariatul Jud. pt. Protecția Consumatorilor, oare pe cine protejează aceștia ?! pe consumatori potrivit Legii ? ori pe vătămătorii consumatorilor ?!
Inca odata multumesc ptr raspunsul prompt. Eu ma asteptam la sume mari, dak e pana in 1000RON e perfect. Am curajul sa ma reprezint si singura dar stiu sigur ca un avocat stie mai bine decat mine pe ce sa puncteze. Cu siguranta o sa caut avocat in Arad. Sunteti cumva de acolo? Iar in legatura cu OPC, la vechea firma la care am lucrat le faceam noi raspunsurile la reclamatiile clientilor..incat...Si precum ziceam in cazul meu au incercat sa gaseasca o solutie de rezolvare si in nici un caz sa analizeze plangerea mea, toata situatia in sine..
Asta e raspunsul lor:
- din verificdrile efectuate la operatorul economic s-a constatat c5 acesta v-a
comunicat la data de 10.08.2,012, Brifl e-mail, variantele oferite pentru remedierea
situa,tiei;
- conform art.15(2) din OG 2111992 (r2) privind proteclia consumatorilor, restituirea
contravalorii serviciului/produsului se face la valoarea stabilitd prin contract , in caztil
d-voastrd, suma pldtitd gi inscrisS prin bonul fiscal; - conform art.l6(2) din OG 2llt992 (r2) privind proteclia consumatorilor,
solulionarea solicit5rii unor prejudicii morale sau daune conexe remedierii ori
inlocuirii produselor ori serviciilor necorespunzdtoare cerute de consumatori este de
competenla instanlei judecdtoreqti competente ori a organismului de mediere
competent.

Eu plangerea la OPC am facut'o pe data de 2.08.2012, am primit nr de inregistrare abia pe data de 6.08.2012 cand i'am sunat sa'i intreb..si precum se vede din raspunsul lor pe data de 10 am primit asa zisa oferta de la operatorul economic, multumita OPC'ului ca s'au deplasat la o cafa pana la ei..

Gabriela
1) ”Cu siguranta o sa caut avocat in Arad. Sunteti cumva de acolo?” din păcate, NU.
2) ”Iar in legatura cu OPC, la vechea firma la care am lucrat le faceam noi raspunsurile la reclamatiile clientilor..incat...Si precum ziceam in cazul meu au incercat sa gaseasca o solutie de rezolvare si in nici un caz sa analizeze plangerea mea, toata situatia in sine..” La noi, orice e posibil. NU MÃ MIRÃ informația dvs., întrucât, în urmă cu vreo 2 ani un oarecare O.J.P.C a fost chemat în judecată (de un cetățean) pt. căăă proceda idem cu un oficiu poștal și-i răspundea petiției cetățeanului pe lângă subiect și lege.Respectivul OJPC (vechea denumire) a fost chemat în judecată, a pierdut procesul și e bun de plată.
3) încercați depunerea prin poștă - recomandată cu Confirmare de primire - a unei Notificări cu somație societății respective.O notificați pt. respectivul telefon și o somați că : dacă în termen de 10 zile de la primirea notificării nu primiți contravaloarea telefonului mobil potrivit Facturii seria . . . nr. . . din . . . , începând cu data de . . . o chemați în judecată prin avocat angajat și că : toate cheltuielile ocazionate de proces vor fi suportate de pârâta în cauză. Somați-o că veți cere despăgubiri pt prejudicii morale aduse persoanei dvs., daune conexe etc
Notă : cercetați mai întâi în conținutul contractului de V/C, condiția și cine este entitatea organismului de mediere competent în caz de litigiu.
4) ”Eu plangerea la OPC am facut'o pe data de 2.08.2012, am primit nr de inregistrare abia pe data de 6.08.2012 cand i'am sunat sa'i intreb..si precum se vede din raspunsul lor pe data de 10 am primit asa zisa oferta de la operatorul economic, multumita OPC'ului ca s'au deplasat la o cafa pana la ei..”, poate ați trimis-o poștal și de aceea v-a dat număr de înregistrare ABIA în ”06.08.2012”, altfel, orice instituție a statului (de ”drept” potrivit vorbăriei unor aprofundați ”specialiști” în materie din Înalta Poartă) e obligată să dea număr de înregistrare la primirea petiției și NICIDECUM peste ”N” zile când are ea chef.


Alte discuții în legătură

Probleme la garantie dany200311 dany200311 Salut. Am luat un telefon Huawei Ascend P6 in noiembrie 2013 si are garantie pana in noiembrie 2015 pret de achizitie 1450 lei In data de 29 .01.2015 am ... (vezi toată discuția)
Returnare produs ContSters42601 ContSters42601 Un inspector OPC solicta petentului a carei sesizare o avea in lucru sa-i incredinteze un telefon mbil pentru al duce el si reda agentului economic ... (vezi toată discuția)