Pentru mariaunify:
Pentru inceput contactati cativa parinti ai elevilor din respectiva scoala. Trebuie sa fie minim 3 persoane. Acestia vor fi membrii fondatori. Ei trebuie sa nu aiba probleme cu cazierul fiscal pentru ca la dosarul cu actele pentru infiintare se depune si acest cazier al membrilor fondatori. Incercati sa va intalniti cu parinti din cat mai multe clase si sa-i cooptati printre fondatori.
Contactati apoi conducerea scolii pentru a conveni ca sediul asociatiei de parinti sa fie stabilit la adresa scolii. Veti incheia un contract de comodat cu scoala prin care va pun la dispozitie o camera. Sediul social poate fi stabilit si la domiciliul unuia dintre membrii fondatori, daca scoala nu e de acord.
Pentru rezervarea denumirii se depune o cerere la Ministerul Justitiei pentru acordarea disponibilitatii denumirii. Cererea si chitanta (dovada platii taxei) se depun la Registratura Ministerului Justitiei, str. Apolodor, nr. 17, sector 5 Bucuresti, camera 1, parter, de luni pana viner intre orele 9:00 – 12:00 si 13:00 – 15:30 sau le trimiteti prin posta.
Stabiliti patrimoniul initial al asociatiei. Valoarea minima e in acest an de 700 lei (valoarea unui salariu minim brut pe economie) dar e bine ca sa se stranga mai multi bani care vor fi folositi apoi de asociatie. Contributia la constituirea fondului initial poate fi egala din partea tuturor membrilor fondatori sau diferita. Aceasta suma a patrimoniului initial trebuie s-o depuneti intr-un cont bancar la banca unde doriti sa aveti contul asociatiei.
Modelul actului constitutiv si al statutului asociatiei pe care trebuie sa-l redactati il puteti consulta la adresa urmatoare:
[ link extern ]
Dosarul pe care-l depuneti la judecatorie trebuie sa contina:
- cererea de inscriere in vederea obtinerii personalitatii juridice, conform Anexei 8 la Ordinul Ministerului Justitiei nr. 945/2000 ;
- dovada disponibilitatii denumirii;
- actul constitutiv si statutul autentificate de un avocat in original + cate 3 copii de fiecare;
- cazierul fiscal al asociatilor fondatori;
- dovada sediului social;
- dovada patrimoniului initial;
- un timbru judiciar;
- chitanta doveditoare ca ati achitat taxa de timbru judiciar.
Dupa ce vi se judeca dosarul si primiti acasa copie a incheierii judecatoresti, trebuie sa depuneti actele la finante pentru a obtine certificatul de inregistrare fiscala.
Dupa ce va ies actele de infiintare de la judecatorie si codul fiscal de la finante incheiati un protocol de colaborare cu conducerea scolii dupa modelul de la adresa de mai jos:
[ link extern ]