george-neagu
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Pentru inceput contactati cativa parinti ai elevilor din respectiva scoala. Trebuie sa fie minim 3 persoane. Acestia vor fi membrii fondatori. Ei trebuie sa nu aiba probleme cu cazierul fiscal pentru ca la dosarul cu actele pentru infiintare se depune si acest cazier al membrilor fondatori. Incercati sa va intalniti cu parinti din cat mai multe clase si sa-i cooptati printre fondatori doar pe cei care doresc si pot sa se implice facand voluntariat..
Contactati apoi conducerea scolii pentru a conveni ca sediul asociatiei de parinti sa fie stabilit la adresa scolii. Veti incheia un contract de comodat cu scoala prin care va pun la dispozitie o camera. Sediul social poate fi stabilit si la domiciliul unuia dintre membrii fondatori, daca scoala nu e de acord.
Pentru rezervarea denumirii se depune o cerere la Ministerul Justitiei pentru acordarea disponibilitatii denumirii. Cererea si chitanta (dovada platii taxei) se depun la Registratura Ministerului Justitiei, str. Apolodor, nr. 17, sector 5 Bucuresti, camera 1, parter, de luni pana viner intre orele 9:00 – 12:00 si 13:00 – 15:30 sau le trimiteti prin posta.
Stabiliti patrimoniul initial al asociatiei. Valoarea minima e de 200 lei dar e bine ca sa se stranga mai multi bani (de exemplu 2000 lei) care vor fi folositi apoi de asociatie in primele luni de activitate. Contributia la constituirea fondului initial poate fi egala din partea tuturor membrilor fondatori sau diferita. Aceasta suma a patrimoniului initial trebuie s-o depuneti intr-un cont bancar la banca unde doriti sa aveti contul asociatiei.
Reuniti-va membrii fondatori si redactati actul constitutiv si statutul. Aveti pe net modele de astfel de acte pentru o asociatie a parintilor dintr-o scoala iar dumneavoastra puteti sa va orientati dupa ele si sa adaugati ceea ce va ajuta. Ulterior cand veti ajunge la avocat cu aceste materiale deja discutate si acomodate cu parerile tuturor celor prezenti, el doar le verifica daca nu au aspecte discutabile din punct de vedere al legalitati.
La o asociatie aveti membrii cu drepturi depline (adica acei parinti care doresc si pot sa se implice i organizarea asociatiei, sa aleaga si sa fie alesi in structura de conducere facand voluntariat), membrii voluntari la care veti apela doar pentru anumite activitati fara sa se implice in conducerea si stabilirea strategiei pe mai multi ani si personalul salariat al asociatiei..
Dacă numărul asociaţilor este mai mare de 15, numirea unui cenzor este obligatorie. Se trece cu nume, date din buletin si numar legitimatie de cenzor in actul contitutiv. Acesta poate fi o persoană din afara asociaţiei.
Dosarul pe care-l depuneti la judecatorie trebuie sa contina:
- cererea de inscriere in vederea obtinerii personalitatii juridice, conform Anexei 8 la Ordinul Ministerului Justitiei nr. 945/2000 ;
- dovada disponibilitatii denumirii;
- actul constitutiv si statutul atestate de un avocat in original + cate 3 copii de fiecare;
- cazierul fiscal al asociatilor fondatori;
- dovada sediului social;
- dovada patrimoniului initial;
- copie legitimatie cenzor daca numarul de memrii fndatori impune sa-l aveti;
- chitanta doveditoare ca ati achitat taxele (intrebati la ei cat trebuie sa platiti la data depunerii).
Dupa ce vi se judeca dosarul si primiti acasa copie a incheierii judecatoresti, trebuie sa depuneti actele la finante pentru a obtine certificatul de inregistrare fiscala.
Dupa ce va ies actele de infiintare de la judecatorie si codul fiscal de la finante incheiati un protocol de colaborare cu conducerea scolii