Un membru al familiei mele are nevoie de ajutor. Iată cazul: intr-o zi i s-a suspendat linia de telefonie, din cauză că a depăşit limita de credit. Are abonament de 6 euro, şi s-a făcut un cost suplimentar de peste 100 euro. Până acum niciodată nu a făcut costuri suplimentare, si nici minutele gratuite nu le-a consumat. Am cerut o factură detaliată, si apare o singură convorbire de 1:08 oră durată, la Enjoy divertisment, numărul de telefon este 1551. Nu vă recomand s-o sunati, este o linie ... ştiţi voi de care, şi vă taxează chiar de la ridicarea apelului.
Am exclus posibilitatea ca cineva ar fi utilizat telefonul lui pentru acest apel, pentru că în acel timp era în drum, sau poate deja era ajuns acasă, iar nimeni nu are acces la telefonul lui niciodata fără să ştie el. O altă posibilitate, ar fi, că nu şi-a blocat tastatura, si s-a format acest număr din greşeală, şi astfel i s-a întâmplat nenorocirea. Cei de la firma sunt convinşi că asta s-a întâmplat lui. Teoretic este posibil, şi... analizând lista de apel din telefon, am văzut că intr-adevăr apar şi alte numere ciudate, dar eu sunt convins, că practic este imposibil să se formeze la nimereală un număr cu cost ridicat la a 4-a încercare (cam atâtea numere ciudate apar în total).
Căutând pe internet, am găsit discuţii despre numărul 1551, au avut ghinion şi alţi oameni cu acest număr, şi se spune că este vorba de nişte escroci.
Întrebările:
1. ªtiind, că cardul SIM poate fi manipulat fără a avea acces fizic la el (se şi poate introduce numere apelate în memorie), se poate face o investigare, în acest domeniu? (În telefon apar 2 convorbiri cu acest număr, pe zile diferite, dar pe factură apare doar una dintre ele.)
2. Stiind, că toate convorbirile sunt arhivate timp de 30 de zile, cum pot avea acces la acea conversaţie? Ar fi o evidenţă importantă. ªi cât de repede pot să primesc acordul de a-mi elibera această conversaţie arhivată?
3. Dacă suni la numărul respectiv (1551), răspunde un robot, care îţi spune detaliile despre acel serviciu. Costul tarifei o afli doar după 20-30 secunde, dar te taxează cu acel tarif de la ridicarea apelului... deci când afli că tarifa este 1,5e+TVA pe minut, deja ai şi consumat un euro. După regula nu ar trebui să te taxeze numai după ce se anunţă costul tarifei?
Îmi cer scuze pentru descrierea detaliată, şi vă mulţumesc de ajutorul Dvs. Aştept sfaturi.