Sunt fericitul proprietar al unui apartament in complexul rezidential New Town. Ca si la alte ansambluri de acest tip, odata cu semnarea contractului de vanzare cumparare am semnat si o serie de obligatii legate de administrarea complexului. Vanzatorul a avut grija sa infiinteze o societate care se ocupa administrarea acesui ansamblu de locuinte.
Problema apare atunci cand suntem obligati la plata altor servicii (paza complex, intretinere spatii verzi, comision administrare) decat cele platite in mod normal de alte locuinte (Utilitati:gaze, apa, electricitate). Pentru cheltuielile de utilitati am contract separat cu cei de la gaze, apa, electrice. Pentru celelalte cheltuieli factura variaza intre 300- 500 de lei pe luna.
Suntem mai multi proprietari care dorim sa ne facem asociatie si sa obtinem o informare corecta asupra serviciilor facturate, precum si un control al sumelor facturate. In fiecare luna ma trezesc ca platesc in plus o suma de 300-500 lei, bani nejustificati in vre-un fel. Am ales sa protestez fata de acest lucru prin neplata acestro facturi, dar am ajuns in situatia in care dansii ma dau in judecata.
Cum credeti ca e mai bine sa procedez pentru a solutiona problema?
Iin situatia in care interesul dvs este sa cunoasteti temeinicia si legalitatea sumelor care vi se impun la plata,initial este necesar sa va informati temeinic asupra dispozitiilor care guverneaza infiintarea,
organizare si activitatea a sociatiilor de proprietari respectiv Legea nr 230/2007 si normele acesteia de aplicare HG nr 1588/2007
Dupa ce la nivelul imobilului va fi infiintata asociatie de proprietari,in temeiul disp art 10 din L nr 230/2007 veti putea solicita presedintelui de asociatie clarificare oricarui aspect ce tine de activitatea asociatiei si la cerere,veti avea acces la orice document al acesteia
Fata de obiectul actiunii formulate in instanta de catre societatea de administrare impotriva dvs,
initial se impune sa analizati cu responsabilitate actiunea si documentele depuse ,pe care legal ar trebui sa le fi primit anexate la citatia care va precizeaza termenul de judecata
Incercam sa ne facem asociatie de ceva vreme, dar lucrurile merg foarte greu.
Pana o sa reusim acest lucru, e posibil sa schimb unele din clauzele contractului semnat initial pe care le consider abuzive ? In cazul in care le schimb, pot sa cer daune pentru perioada in care au fost aplicate aceste clauze ?
Mai trebuie sa spun si faptul ca preturile pentru serviciile comune (paza complex ~50 lei, intretinere spatii verzi, comision administrare~50 lei) sunt mult prea mari. Raportat la numarul de apartamente ~ 500 rezulta ca pentru 6 paznici/luna platim 25 000 lei. Aceeasi suma o platim si pentru firma de administrare, in conditiile in care am vazut pe piata oferte de 10 ori mai mici.
Deoarece aceste contracte au fost semnate fara a fii instiintat, pot cere o renegociere a lor ?
Banuiesc ca lipsa de transparenta poate fi pusa pe seama unor fapte necurate, ex: spalari de bani.
Buna!
As vrea si eu sa ma mut intr-un complex rezidential. Am fost la cateva vizualizari si cel mai tare mi-a placut cel din nord estul Bucurestiului pentru ca la capitolul facilitati sta foarte bine, ai cam tot ce-ti trebuie: piscina, teren de tenis, baschet, sala de fitness. In plus, marketuri, farmacii, bancomate si transport.
Ce ma sfatuiti sa fac?
Va multumesc anticipat!