avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 512 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... casa de pensii
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

casa de pensii

Salutari,
sunt nou in forum, asa ca scuzati novicitatea... pana acum un an beneficiam de pensia de urmas pentru continuarea studiilor. anult trecut a trebuit sa inghet anul de studiu, pe care l-am reluat anul acesta. este posibil sa mi se dea iar pensia de urmas, pentru ca desi sunt in prelungire de studii, teoretic sunt inca student nu?
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 18:40, 2 Octombrie 2012
Va prezentati la casa de pensii cu adeverinta de student si solicitati reluarea in plata a pensiei de urmas. Este necesar sa aveti pana la 26 de ani.

HG nr.257/2011:
ART. 65
(1) Beneficiazã de pensie de urmaş copiii şi soţul supravieţuitor, în condiţiile legii.
(2) În cazul copiilor de peste 16 ani, pensia de urmaş se acordã dacã aceştia urmeazã studiile într-o formã de învãţãmânt organizatã potrivit legii, indiferent de nivelul ei, fãrã a depãşi vârsta de 26 de ani.

ART. 78
(1) Plata pensiei se suspendã începând cu luna urmãtoare celei în care copilul beneficiar al pensiei de urmaş a împlinit vârsta de 16 ani, în cazul în care acesta nu face dovada continuãrii studiilor într-o formã de învãţãmânt organizatã potrivit legii.
(2) În situaţia copiilor urmaşi aflaţi în continuare de studii între 16-26 de ani, plata pensiei de urmaş se suspendã începând cu data de 1 octombrie a anului în curs, dacã nu fac dovada continuãrii studiilor într-o formã de învãţãmânt organizatã potrivit legii.
(3) Dovada continuãrii studiilor, în situaţiile menţionate la alin. (2), se prezintã casei teritoriale/sectoriale de pensii în termen de 10 zile de la data începerii anului şcolar/universitar.