avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 804 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... perioada contract comodat sediu social
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

perioada contract comodat sediu social

Buna ziua.
Am fost la notar pentru infiintarea unei firme si acolo mi s-a intocmit contract de comodat pe o perioada de 6 luni in loc de 10 ani, pentru ca, dupa spusele notarului, nu se poate intocmi pe o perioada mai mare de sase luni. Din pacate acesta nu a putut sa imi precizeze si baza legala. Intrebarea mea este: care este perioada maxima pe care se poate face acest contract de comodat pentru sediul unei firme in vederea inregistrarii la registrul comertului?
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: ContSters259670 , utilizator 14:44, 4 Octombrie 2012
Nu exista un termen prevazut de lege, e la latitudinea partilor sa-l stabileasca. Puteati sa incheiati contractul si sub semnatura privata, ca si actul constitutiv de altfel, nu trebuia sa mergeti la notar decat pentru declaratia ca asociat/administrator si pentru specimenul de semnatura(pe care le puteati da de altfel si la registrul comertului)
Nu a putut sa precizeze baza legala pentru ca ea nu exista.
Nu exista o astfel de interdictie legala cu privire la durata contractelor de comodat.
~ Conținut șters la cerere ~
@BODEALEX a scris:
Contractul de comodat sediu social nu trebuie inregistrat la Administratia Financiara dar, in cazul in care se obtin venituri din cedarea folositei bunurilor respective, ai obligatia de a depunde o declaratie privind venitul estimat in termen de 15 zile de la incheierea contractului intre parti.

Sa precizam partii interesate ca in timp ce contractul de comodat este folosinta cu titlu gratuit, daca proprietarul doreste si bani pe un astfel de spatiu, atunci se numeste contract de inchiriere, iar obligatia de depunerea declaratiilor la ad-tia financiara nu-i incumba chiriasului(adica firmei) ci numai proprietarului, adica celui care incaseaza banii


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiintare firma alina_vla alina_vla Bun gasit Imi doresc sa infiintez o firma de montaj si service de aparate de aer conditionat. v-as ruga sa-mi spuneti cat ma costa infiintarea unei astfel ... (vezi toată discuția)
Inregistrare societate tip srl Nina1 Nina1 Ce documente sunt necesare pentru inregistrare sediul societate tip srl? Cu stima (vezi toată discuția)
Contract de inchiriere spatiu intre doua societati gabitza1980 gabitza1980 acest contract de inchiriere spatiu intre doua societati se face la un notar sau pur si simplu administratorul sau oricine altcineva din firma il poate intocmi? (vezi toată discuția)