Stiu, cu aproximatie, ce venituri au medicii. Stiu, din experienta, ca exista medici care trateaza pacientii care nu le ofera bani ca si cum le-ar fi oferit... Cunosc medici care nu au luat in viata lor un ban de la pacienti... Si cunosc medici care, in spital, refuza orice "atentie”, dar iti spun ca poti merge la cabinetul particular, daca vrei... Sunt medici renumiti care accepta "onorarii” – decente, totusi – si sunt medici tineri, dedicati (cel putin deocamdata), care nu accepta bani, dar nu refuza... un porc, de Craciun, de exmplu (nu glumesc!).
Nu vreau sa generalizez... Nu toti medicii asteapta sa le oferi bani (daca le dai, bine, daca nu le dai, iar e bine).
Cel care s-a inscris la Medicina a facut-o pt bani sau a facut-o pt ca vrea sa aline suferinta aproapelui? Nu stia, cand s-a inscris, cat are de invatat si ce salariu va avea? Ba da, stia, dar s-a gandit ca vor urma "atentiile” si titlul de... "doctor” – iar acum baga oamenii in mormant pe banda! Din fericire, incompetentii nu prea se "baga” la chirurgie, de exemplu, dar chiar de merge la Radiologie, tot exista riscul sa trimita pe cineva la Sarsaila – citind aiurea radiografia... Unii doctori ajung sa se creada zei si devin enervanti. Stiau ca vor avea salarii mici - sa nu-si mai justifice spaga...
In concluzie, faptul ca studiaza mult si au salarii mici nu e un argument care sa pledeze in favoarea lor. Daca vor bani multi sa se angajeze la NASA – dar n-au nicio sansa, pt ca e greu pt incompetenti sa se dedice profesiei alese. Fiecare om trebuie sa se dedice profesiei! Cand mergi la lucru in sila e semn ca trebuie sa te orientezi spre altceva... Asa si cu medicii...
Cine vrea ca medicii sa traiasca din salariu – cum fac majoritatea oamenilor muncii – sa nu le mai ofere spaga – si sa isi asume riscul; sa cheme in judecata medicul care ar refuza sa il trateze sau sa se orienteze catre un alt medic (din aceeasi specialitate)... E asa de greu? Greu nu e, dar trebuie sa avem, cu totii, sange in vene nu apa!