Tot ce am încercat să spun este că există şi medici buni în ţară, mai mult de 1% vă asigur, care nu merg pe sistem de şpăgi. ªi vă spun asta văzut din interior, nu doar aşa, ca o simplă părere.
Nu contest deloc existenţa p.c.r.-iştilor în medicină, ar fi aiurea să spun că nu există, dar mă scuzaţi, mai exact ce să spună tinerii rezidenţi colegiului medicilor? Mai exact biroului unde se întâlnesc la taclale p.c.r-iştii? Care am văzut cum funcţionază nu? atâtea cauze de malpraxis trecute cu vederea, cusute cu aţă albă, medici scoşi nevinovaţi care ar merita un şut puternic, afară din medicină? Dar de, toată lumea o să zică, da aşa sunt toţi medicii, dacă nu îi dai bani, lasă pacientul să moară. Păi nu, unii doar. Dar din păcate în România nu facem decât să scoatem în evidenţă, mai ales presa, numai lucrurile rele. Nimic despre reuşite medicale, totală nepăsare.
Vă întrebaţi de ce s-a mai dus studentul la medicină dacă ştia ce salariu mic are şi ce sistem trebuie să înfrunte? Păi ştia. Trecând peste cei cu părinţi, rude medici cu cabinete sau şefi de secţie, directori, sunt şi tineri, da, care or să devină medici, pentru că asta le place, asta vor să facă, indiferent de ce îi aşteaptă. O să reziste poate până la pensie, sau o să plece afară. Dar vă asigur că sunt destui, ai căror părinţi fac eforturi financiare enorme pentru a-şi putea ţine copilul la medicină, pentr că asta îşi doreşte să facă.
Repet, nu ştiu cât de mulţi au plecat afară pentru bani, mai mult decât pentru profesie, căci trebuie să fii cu adevărat profesionist ca să ajungi afară, nu este deloc uşor.
Spuneţi că degeaba e omul bun dacă nu îi poţi ajunge la nas, apoi mai spuneţi de un general de...99%, ah păi de fapt să vedeţi, tot îi băgaţi la fiert în aceaşi oală. Păcat.
Luxie, sunt ultima persoana care ar baga toti medicii in aceeasi oala! Dar trebuie sa recunoasteti ca exista o grava problema nu doar in sistemul medical, ci si in ceea ce priveste caracterul medicilor.