Pentru dimadima:
Puteti sa angajati oricati salariati cu contract de muncaputeti sa platit, cu norma intreaga sau norma redusa, cu contract de munca pe perioada nedeterminata sau determinata.
Pentru fiecare salariat trebuie sa aveti un dosar al salariatului la sediul asociatiei, care trebuie sa contina:
a) copie de pe buletin/cartea de identitate;
b) copie de pe livretul militar, daca este cazul;
c) dosarul medical de la angajare cu avizul medicului de medicina muncii;
d) copii de pe actele de studii, de la diploma de liceu la ultimul act aferent ultimei forme de invatamant absolvita;
e) copii de pe certificatele de participare la cursurile de instruire sau perfectionare;
f) copie de pe carnetul de munca/ copii ale adeverintelor de la locurile de munca anterioare;
g) curriculum vitae, semnat si datat de catre angajat
h) contractul individual de munca impreuna cu oferta de angajare, ambele semnate, datate si cu numar de inregistrare;
i) fisa postului;
j) acte aditionale prin care a fost modificat/ completat unul dintre elementele raportului juridic de munca;
k) actele juridice care atesta modificarile salariale;
l) actul juridic prin care se stabileste participarea la activitati in cadrul unor proiecte/programe;
m) actul juridic de incetare a raportului juridic de munca;
n) rapoartele de evaluare;
Citeste mai mult:
www.avocatnet.ro/content/art...
In ultima zi lucratoare dinaintea inceperii lucrului trebuie sa completati si sa transmiteti informatii despre fiecare contract in revisal.
Pentru salariati trebuie sa aveti asigurat serviciul de instruire privind protectia muncii facut de catre o persoana autorizata in acest sens din asociatie sau din afara asociatiei (cu contract de trestari servicii).
Pentru contabilitatea primara trebuie sa completati zilnic registrul de casa. Trebuie la sfarsitul fiecarei luni sa luati extrasul de cont bancar daca aveti incasari si plati prin banca.
Pentru contributiile la bugetul de stat si contributiile sociale trebuie sa completati si sa transmiteti numai in format electronic declaratia 112. Pentru aceasta aveti nevoie de semnatura electronica achizitionata pe asociatie sau faceti un contract de prestari servicii cu un contabil care sa aiba acel certificat de semnatura electronica.
Cand veti avea inregistrat primul salariat va declarati la finante vectorul fiscal cu poziitiile pentru impozitul pe salarii si pentru celelalte controbutii (cas, sanatate, somaj, etc).
Contabil autorizat angajat pe asociatie sau contabil cu un contract de prestari servicii va trebuie obligatoriu cand va trebui sa va intocmeasca si sa semneze bilantul anual.