avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 571 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii şi fundaţii, într-un ... Asociatia crescatorilor de animale-urgent
Discuție deschisă în Asociaţii şi fundaţii, într-un cuvânt: ONG-uri

Asociatia crescatorilor de animale-urgent

Cati oameni pot fi angajati la o asociatie a crescatorilor de animale si sub ce forma se pot angaja?
Ce documente contabile trebuie intocmite la aceasta asociatie daca se dau chitante si facturi la diferite produse?
trebuie contabila?trebuie facut bilant?vector fiscal?
Cel mai recent răspuns: radumititean , utilizator 22:38, 1 Mai 2014

Daca este asociatie,pe cale de consecinta detine personalitate juridica care detine obligatia sa tina evidenta activitatii si operatiilor efectuate ,pe cale de consecinta este necesara existenta de personal specializat care sa tina evidenta contabila
Normele in vigoare nu precizeaza numarul minim/maxim de angajati din cadrul unei entitati juridice
Ultima modificare: Marți, 9 Octombrie 2012
elga50, moderator
Asociatia poate functiona fara salariati sau cu salariati, fara ca numarul acestora sa fie limitat de legislatia. Dar studiati statutul acestei asociatii si vedeti daca in acesta sunt precizari cu privire la personalul angajat, la modul de tinere a contabilitatii...
Orice organizatie, asociatie..., trebuie sa intocmeasca si sa emita documente (chitante, bon de casa...) atunci cand incaseaza.
Sigur ca trebuie "contabila" in orice asociatie. Ca acesta activitate poate fi indeplinita de un salariat sau de un asociat, se stabileste de conducerea asociatiei.
Bilant, balante... trebuiesc sau nu in functie de modul de tinere a contabilitatii: in partida simpla ori in partida dubla.
Vectorul fiscal se completeaza la finante si se bifeaza rubricile adevcate situatiei in care este asociatia: are sau nu angajati...

:offtopic:
Nefiind legat de asociatii de proprietari, mutam acest subiect la "Asociatii si fundatii, intr-un cuvant: ONG-uri"

Pentru dimadima:
Puteti sa angajati oricati salariati cu contract de muncaputeti sa platit, cu norma intreaga sau norma redusa, cu contract de munca pe perioada nedeterminata sau determinata.
Pentru fiecare salariat trebuie sa aveti un dosar al salariatului la sediul asociatiei, care trebuie sa contina:
a) copie de pe buletin/cartea de identitate;
b) copie de pe livretul militar, daca este cazul;
c) dosarul medical de la angajare cu avizul medicului de medicina muncii;
d) copii de pe actele de studii, de la diploma de liceu la ultimul act aferent ultimei forme de invatamant absolvita;
e) copii de pe certificatele de participare la cursurile de instruire sau perfectionare;
f) copie de pe carnetul de munca/ copii ale adeverintelor de la locurile de munca anterioare;
g) curriculum vitae, semnat si datat de catre angajat
h) contractul individual de munca impreuna cu oferta de angajare, ambele semnate, datate si cu numar de inregistrare;
i) fisa postului;
j) acte aditionale prin care a fost modificat/ completat unul dintre elementele raportului juridic de munca;
k) actele juridice care atesta modificarile salariale;
l) actul juridic prin care se stabileste participarea la activitati in cadrul unor proiecte/programe;
m) actul juridic de incetare a raportului juridic de munca;
n) rapoartele de evaluare;

Citeste mai mult: www.avocatnet.ro/content/art...
In ultima zi lucratoare dinaintea inceperii lucrului trebuie sa completati si sa transmiteti informatii despre fiecare contract in revisal.
Pentru salariati trebuie sa aveti asigurat serviciul de instruire privind protectia muncii facut de catre o persoana autorizata in acest sens din asociatie sau din afara asociatiei (cu contract de trestari servicii).
Pentru contabilitatea primara trebuie sa completati zilnic registrul de casa. Trebuie la sfarsitul fiecarei luni sa luati extrasul de cont bancar daca aveti incasari si plati prin banca.
Pentru contributiile la bugetul de stat si contributiile sociale trebuie sa completati si sa transmiteti numai in format electronic declaratia 112. Pentru aceasta aveti nevoie de semnatura electronica achizitionata pe asociatie sau faceti un contract de prestari servicii cu un contabil care sa aiba acel certificat de semnatura electronica.
Cand veti avea inregistrat primul salariat va declarati la finante vectorul fiscal cu poziitiile pentru impozitul pe salarii si pentru celelalte controbutii (cas, sanatate, somaj, etc).
Contabil autorizat angajat pe asociatie sau contabil cu un contract de prestari servicii va trebuie obligatoriu cand va trebui sa va intocmeasca si sa semneze bilantul anual.
Va rog sa imi spuneti si mie in ce conditii sau daca poate fi salarizat presedintele asociatiei crescatorilor de animale. Va multumesc!
teodor_teo65 a scris:

Va rog sa imi spuneti si mie in ce conditii sau daca poate fi salarizat presedintele asociatiei crescatorilor de animale. Va multumesc!


Asa cum am mai scris pe acest forum, in opinia mea, reprezentantul legal al unei persoane juridice (asociatie, societate comerciala sau orice altceva) daca e sa fie remunerat pentru activitatea depusa in acea calitate, ar trebui sa fie remunerat pe baza unui contract de mandat, si nu a unui contract de munca, sumele platite se vor numi indemnizatie, nu salariu, drepturile si obligatiile vor fi determinate contractual si nu se vor aplica regulile din Codul Muncii...... Asta pentru ca un contract de munca presupune prin natura lui un raport de prepusenie, ori in cazul conducatorului persoanei juridice, rolul sau e in primul rand de reprezentant, care prin definitie e pozitie de mandatar nu de prepus... Probabil sunt "finetzuri" juridice greu de inteles pentru cine nu e cu pregatire specifica...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Declaratii de depus la o asociatie agricola(ong) radu_lupas radu_lupas Buna ziua !as dori sa va intreb care sunt actele care trebuie depuse la finante pentru o asociatie a crescatorilor de ovin si caprine.va multumesc! (vezi toată discuția)
Contabilitate ong Keyla Keyla Buna ziua.M-ati ajutat cu sfaturi extrem de utile si pentru asta va multumesc.Am reusit sa duc la capat infiintarea unei asociatii a parintilor copiilor unei ... (vezi toată discuția)
Se poate intrerupe activitatea fiscala la o asociatie de proprietari ? nelu_k. nelu_k. Buna seara ! Avem o asociatie de proprietari mica infiintata in 2010 cand am beneficiat de programul de anvelopare termica . Actualmente nu incasam decat ... (vezi toată discuția)