avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 814 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii şi fundaţii, într-un ... Contabilitate ONG
Discuție deschisă în Asociaţii şi fundaţii, într-un cuvânt: ONG-uri

Contabilitate ONG

Buna ziua.M-ati ajutat cu sfaturi extrem de utile si pentru asta va multumesc.Am reusit sa duc la capat infiintarea unei asociatii a parintilor copiilor unei scoli.Pana aici,toate bune. Actele sunt gata,asociatia exista.Dar nu avem contabil. Va rog sa ma sfatuiti cum se procedeaza,cei care sunteti implicati in asa ceva.Presupun ca trebuie sa platim pe cineva. Ce fel de contract se face cu contabilul?Cum se face plata-lunar,trimestrial,cu ora? Cati bani?Nu am idee cat timp ii ia unui contabil sa faca actele unei asociatii,ce acte trebuie sa faca,cand trebuie sa mearga la Finante.Se depune doar un bilant anual sau trebuie mers mai des?Niste detalii m-ar ajuta,sunt presedinte si daca ceva nu e in regula,probabil ca eu voi trage ponoasele....
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 16:47, 16 Februarie 2013
Sfatul meu: gasiti societati autorizate de catre CECCAR (corpul expertilor contabili si a contabililot autorizati) si externalizati serviciul catre o astfel de societate. Se incheie un contract de prestari servicii intre asociatie si societate, urmand ca societatea sa preia obligatia intocmirii evidentei contabile.
Avantaj:
- o astfel de societate are de regula incorporati specailisti pe legislatie fiscala, experti contabili, juristi, inspectori personal etc si drept urmare beneficiati de servicii de o calitate ridicata;
- costurile sunt mult mai reduse decat daca ati angaja un contabil cu contract individual de munca
Aveti nevoie obligatoriu de colaborarea unui contabil autorizat membru CECCAR doar cand trebuie sa va intocmeasca si sa semneze bilantul anual. Pentru asta puteti contacta o astfel de persoana din zona dumneavoastra cu care sa semnati un contract de prestari servicii, va da o factura, o platiti si gata. Si daca mai negociati cu el ca pe baza documentelor contabile adunate de peste an, sa va intocmesca si balanta la 31 decembrie, cred ca iesiti mai ieftin decat daca colaborati cu un contabil in regim permanent.
Aceste sfaturi le puteti urma daca nu aveti o activitate bogata pe asociatie in cursul anului si nu se strang multe documente contabile, ceea ce cred ca se va si intampla, mai ales in primul an de activitate.
Daca apar contracte de munca sau contracte civile pentru care trebuie completata si transmisa la finante pe internet cu semnatura electronica o declaratie, atunci puteti face un contract care sa presupuna si alte prestatii in cursul anului.
Dar si acest lucru il puteti face sa iasa mai ieftin pentru asociatie daca aveti printre membrii, parinti ai copiilor un contabil care sa va ajute si sa faca acest lucru pe contract de voluntariat.
Ultima modificare: Sâmbătă, 16 Februarie 2013
george-neagu, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bilanțul anual pentru ong nikc10 nikc10 Pentru ONG cu mai putin de 15 membri, am inteles ca cenzorul nu este obligatoriu, dar o situatie financiara trebuie depusa la finante la sfarsitul anului ... (vezi toată discuția)
Redactare act constitutiv ong ginmarstar ginmarstar Trebuie sa trec datele contabilului in actul constitutiv? Exemplu . XXXXXXXXXXXXX, contabil autorizat conform [Obs.: numarul autorizatiei, al carnetului ... (vezi toată discuția)
Semnare bilant - fundatie ratfelicia ratfelicia Buna ziua, Va rog sa imi spuneti daca bilantul la o fundatie trebuie neaparat sa fie semnat de expert contabil. Mentionez ca fundatia nu are activitate ... (vezi toată discuția)