Am vazut ca subiectul inventarierii a fost gresit (cred) dechis la "Am nevoie de contabil".
Imi permit sa postez si aici intreabarile deoarece cred ca este mai potrivit si cred ca voi primi mai degraba raspuns, mai ales ca am nevoie urgenta de lamuriri.
Multumesc.
Nu sunt contabil insa raspund de inventariere. Am citit si legea si ce s-a scris pe forum. As dori sa rog pe cei mai experimentati, din domeniu, sa imi spuna daca este corect cum am inteles eu inventarierea si, daca se poate sa mi se raspunda la nelamuriri.
1. Inventarierea se face la fiecare sfarsit de an.
2. Adminstratorul societatii emite o decizie de numire a comisiei.
3. Din comsie fac parte 2 membri si un resposnabil (cel putin). Poate fi administratorul acest responsabil ?
4. Gestionarul da o declaratie inainte de inventariere. Din nou, tinand cont de faptul ca suntem firma mica, poate fi considerat ca gestionar, tot administratorul ?
5. Listele de inventar. Trebuie neaparat sa imbrace forma din lege ? Am vazut ca sunt 2 modele. Nu am inteles insa daca trebuie amandoua.
6. Trebuie liste separate pt mijolacele fize, obiecte de inventar,etc ?
6. Comisia scrie proces verbal si semneaza toate paginile listelor de inventariere.
VA rog frumos sa imi spuneti daca am inteles bine si ce lipseste. Este pt prima oara cand trebuie sa fac asta asa ca scuzati-mi ignoranta.
Va multumesc frumos si astept raspuns urgent.
1.se face obligatoriu la sf.de an, si ori de cate ori se doreste.
2.de numire a comisiei si hot.inventarierea, termenul, etc(am modele de decizii)
3.depinde de cati salariati are societatea.
4.Da.
5.O list scriptica si una faptica.Pt.ca cele doua vor fi confruntate.
6.Da, in fct,de specificul activitatii, modul de tinere a gestiunii.
7.sau 6, Da(am modele)
trimiteti-mi un cont de mail si va trimit modele pt.tot.
Inventar
jacquelline
Am urmatoarea problema: pe acelasi teren isi au sediul 2 societati A si B. Am fost desemnata sa inventariez mijloacele fixe de la societatea A si, cu aceasta ... (vezi toată discuția)