Buna ziua,
daca spatiul in care o firma isi desfasoara activitatea economica este inchiriat de la o institutie publica (mai precis apartine Primariei), in sarcina cui cade declararea contractului de inchiriere in vederea emiterii deciziei de impunere privind impozitul pe cladiri?
Multumesc.
Regula generala este ca inregistrarea contractului de inchiriere este intotdeauna in sarcina proprietarului, el este cel care obtine venituri din inchiriere si pentru care trebuie sa plateasca impozit.
Cu privire la titularul dreptului de proprietate trebuie facuta distinctia intre persoana juridica, care nu are obligatia inregistrarii acestor contracte pentru ca trebuie sa aiba ca obiect de activitate inchirierea bunurilor imobile proprii si persoana fizica care are aceasta obligatie.
In cazul relatat de dumneavoastra Primaria nu are aceasta obligatie de indeplinit.
Dar eu persoana juridica am obligatia de a plati impozit pe cladiri pentru spatiul inchiriat (de la Primarie) si in care imi desfasor activitatea? Conf. art. 249 (3) Cod Fiscal ... da.
Daca in contractul de inchiriere nu este stipulat faptul ca trebuie sa platesc acest impozit si mi s-a comunicat dupa trecerea a 7 luni de la semnarea contractului ca acesta mi se va impune retroactiv (cu majorari, etc...), mai pot sa fac ceva?
Nu trebuia sa fiu instiintata cu privire la acest aspect?
Conform art. 249 alin. 3 Cod fiscal veti plati impozitul. Cu privire la comunicare este interpretabil aspectul atat timp cat este reglementat intr-un act normativ.