avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 313 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Accident auto in timpul orelor de serviciu.
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Accident auto in timpul orelor de serviciu.

Buna ziua,

Spuneti-mi va rog daca atunci cand un angajat este implicat intr-un accident auto in timpul orelor de serviciu, trebuie anuntat ITM-ul? Accidentul s-a soldat cu victime(raniti), angajatul nostru nefiind vinovat, lucru constatat si de Politie si recunoscut si de partile implicate. Angajatul nostru nu a suferit niciun fel de rani.

Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: inspectorSSM , utilizator 23:22, 16 Octombrie 2012
Da conform prevederilor Legii nr.319/ 14.07.2006
-art. 27 al.(1) Angajatorul are obligatia sa comunice evenimentele de indata, dupa cum urmeaza:
a) ITM, toate evenimentele asa cum sunt definite la art.5 lit.f.
Daca sunt indeplinite conditiile si:
b) asiguratorului, potrivit Legii nr. 346/ 2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare, evenimentele urmate de incapacitate temporara de munca, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora,
c) organelor de urmarire penala, dupa caz.
-art.5 lit. f) eveniment - accidentul care a antrenat decesul sau vatamari ale organismului, produs in timpul procesului de productie ori in indeplinirea indatoririlor de serviciu, situatia de persoana data disapruta sau accidentul de traseu ori de circulatie, in conditiile in care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum si cazul susceptibil de boala profesioonala sau legata de profesie.
Nu, in conditiile in care nici unul dintre lucratorii dumneavoastara nu a suferit vatamari ale organismului in urma evenimentului, nu aveti obligatia comunicarii evenimentului. Daca celelalte persoanele care au fost implicate in eveniment au suferit vatamari, erau angajate si se aflau in timpul indeplinirii indatoririlor de servici, obligatia pentru comunicarea evenimentului revine acelui angajator.
Dealtfel dupa cum se stie comunicarea evenimentelor se face prin completarea unei comunicari “tip” conform modelului din anexa nr. 13 din NM aplicare Legea 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006 cu modificari si completari ulterioare. Cum dumneavoastra nu aveti accidentati nu aveti cum completa rubricile fisei de comunicare. Daca ati vrea sa comunicati datele referitoare la ceilati lucratori care nu sunt angajatii societatii dumneavoastra, ar fi cam greu, deoarece comunicarea se face imediat si sunt cerute o serie de date (numele şi prenumele victimelor, varsta, starea civila, copii in intreţinere, alte persoane in intreţinere, ocupaţia, vechimea in ocupaţie şi la locul de munca) pe care dumneavoastara nu aveti de unde sa le stiti.
Odata efectuata comunicarea evenimentului tr declansata cercetarea evenimentului de catre cel care a facut comunicarea. Ar fi cam complicat sa efectuati dumneavoastra o cercetare in urma careia sa se constate ca lucratorii altei societati au suferit un accident de munca iar unitatea dumneavoastra sa nu aiba nici un lucrator accidentat.
Daca victimile implicate in eveniment nu erau in timpul indeplinirii indatoririlor de serviciu este suficinta cercearea facuta de serviciile politiei rutiere.

Art. 5. - In sensul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au urmatorul inteles:
f) eveniment - accidentul care a antrenat decesul sau vatamari ale organismului, produs in timpul procesului de munca ori in indeplinirea indatoririlor de serviciu, situatia de persoana data disparuta sau accidentul de traseu ori de circulatie, in conditiile in care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum şi cazul susceptibil de boala profesionala sau legata de profesiune;

Art. 27. - (1) Angajatorul are obligatia sa comunice evenimentele, de indata, dupa cum urmeaza:
a) inspectoratelor teritoriale de munca, toate evenimentele aşa cum sunt definite la art. 5 lit. f);


ART. 2 din NM
In inţelesul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile folosite au urmatoarea semnificaţie:

9. accident de munca de circulaţie - accident survenit in timpul circulaţiei pe drumurile publice sau generat de traficul rutier, daca persoana vatamata se afla in indeplinirea indatoririlor de serviciu;
16. comunicare - procedura prin care angajatorul comunica producerea unui eveniment, de indata, autoritaţilor prevazute la art. 27 alin. (1) din lege;

ART. 115
Cercetarea se face imediat dupa comunicare, in conformitate cu prevederile art. 29 alin. (1) din lege.
ART. 116
(1) Cercetarea evenimentelor care produc incapacitate temporara de munca se efectueaza de catre angajatorul la care s-a produs evenimentul.
(2) Angajatorul are obligaţia sa numeasca de indata, prin decizie scrisa, comisia de cercetare a evenimentului.


Ultima modificare: Marți, 16 Octombrie 2012
inspectorSSM, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Accident in timpul programului de munca vasiledela4 vasiledela4 am avut un accident de masina in timpul programului de lucru firma trebuia sa anuntie ca accident de munca itm? daca eu nu trebuia sa fiu la lucru pentru ca am ... (vezi toată discuția)
Accident rutier - cand este si accident de munca. Sanda67 Sanda67 Buna ziua. As dori sa aflu daca un accident rutier, in urma caruia soferul, angajat al unei societati, nu a avut nevoie de ingrijiri medicale, dar care s-a ... (vezi toată discuția)
Bună seara! tatăl meu a suferit un accident rutier în drum ... ELENA1234567890 ELENA1234567890 Bună seara! Tatăl meu a suferit un accident rutier în drum spre locul de muncă, iar la ceva timp a venit un domn care s-a recomandat că este de la o ... (vezi toată discuția)