As avea si eu o intrebare referitoare la termenul legal in care o banca trebuie sa raspunda la sesizarea unui client.
Am un contract de credit imobiliar la o banca si am facut o sesizare catre aceasta cu privire la anumite clauze contractuale pe care le consider abuzive. Au trecut mai bine de doua luni de zile de la data depunerii sesizarii la banca si nu am primit nici un raspuns., desi am fost asigurata ca voi primi un raspuns in termen de cel mult 30 de zile.
Ma intereseaza sa stiu ce act normativ reglementeaza aceasta problema si daca in actul respectiv nu se specifica daca sunt zile calendaristice sau daca sunt zile lucratoare, cum le consider.
Va multumesc pentru atentia acordata si astept cu interes raspunsul dumneavoastra.
Eu am gasit OG nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, in care se mentioneaza ca se aplica si pentru societatile comerciale de interes local si national, in care termenul este de 30 de zile sau, daca problema este mai delicata, in termen de 45 de zile, insa nu se specifica ce fel de zile sunt, lucratoare sau calendaristice. Eu personal inteleg ca se refera la zile calendaristice din moment ce nu se face precizarea de zile lucratoare, dar nu sunt sigura. Norme de aplicare nu exista la aceasta ordonanta, asa ca sunt in dilema.
Multumesc foarte mult pentru raspuns si astept in continuare o parere referitoare la cele de mai sus.
bancile nu sunt institutii publice ( in sensul ca nu sunt infiintate in regim de drept public) ci sunt persoane juridice de drept privat, ca atare nu sunt tinute a aplica dispozitiile OG 27/2002
"Art. 2
În sensul prezentei ordonanţe, prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare autorităţi şi instituţii publice."
Sa inteleg ca bancile nu intra in nici una din aceste categorii? ceea ce inseamna ca nu se supun nici unor fel de legi si ca isi permit sa isi bata joc de oameni cat de mult vor ele. (cu un an in urma am facut o adresa catre Banc Post cu privire la nerespectarea contractului de catre ei si nici pana in ziua de azi nu am primit nici un raspuns). NU exista nici o lege care sa oblige bancile sa dea raspuns la adrese?