avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 769 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediu de risc maternal
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediu de risc maternal

Buna ziua!
Am si eu o problema, poate ma poate ajuta cineva: firma la care lucrez face concediere colectiva. eu i-am instiintat deja ca sunt insarcinata. deocamdata eu sunt in concediu medical, deci nu-mi pot face decizie si mie. Pentru orice eventualitate, m-am gandit sa-mi iau concediu de risc maternal. se poate??? sau poate aveti alte solutii?? MUltumesc mult!
Cel mai recent răspuns: ContSters76466 , utilizator 09:53, 18 Martie 2010
Buna ziua,

Am avut un baietel care a murit in 2006 la 7 luni dupa nastere din vina medicului - neoxigenare in burtica, nastere prea tarzie prin cezariana la 42 saptamani)
ACUM SUNT INSARCINATA IN 8 luni si am niste nelamuriri privind plata Concediului Medical - RISC MATERNAL 75%, PRENATAL 85% si INDEMNIZATIE.

Dar am si 3 probleme acum am descoperit vorbind cu mai multe mamici azi:
1. Pana acum de la 2 luni de sarcina firma mi-a dat 75% din NET (din 10 milioane in mana cat luam) deci 750 ron - ESTE CORECT ???
2. Am mai descoperit o smecherie facuta de firma care pe mine ma dezavantajeaza - BRUT pe contract este trecut 11 milioane iar eu in mana luam 10 milioane, ori normal nu are cum sa fie asa, iar pe statul de plata 8 milioane si ceva, sunteti de acord cu mine?
3. Stiu ca ma va afecta si la indemnizatie, dar neavand cu ce sa justific ca incasez atat... nu prea am ce face.

De la 1 februarie am intrat in PRENATAL 85%, dar nu stiu cati bani o sa incasez de la firma, nu vreau sa fiu mintita si inselata din nou de patroni, va rog ajutati-ma.
Acum caut legile pe internet despre plata CO-risc maternal, prenatal si indemnizatie sa le-o bag in ochi.