avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1250 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediere
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediere

Buna.
De curand am fost internat cu diabet insulino dependent in spital si cand am fost externat am fost anuntat de la munca ca voi fi concediat pe motiv ca am diabet si "nu mai pot risca cu mine". Vreau sa stiu daca au dreptul sa faca asta si ce pot face eu in situatia de fata (lucrez ca agent paza). Multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:42, 23 Octombrie 2012
Codul Muncii prevede :
Art. 60 (1) Concedierea salariatilor nu poate fi dispusa:
a) pe durata incapacitatii temporare de munca, stabilita prin certificat medical conform legii;
............
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica in cazul concedierii pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizarii judiciare, a falimentului sau a dizolvarii angajatorului, in conditiile legii.

Dupa terminarea concediului medical, angajatorul poate decide, in conditiile prevazute de lege, concedierea dvs.
Cum ati fost anuntat? Ce v-a prescris dvs si ce recomandari au fost date angajatorului de catre medicul de la Medicina Muncii?
Am fost anuntat verbal imediat dupa ce am fost externat , recomandari de la medicina muncii nu au fost . Eu m am prezentat la director cu concediul medical si cu biletul de iesire din spital si atat .
In acest caz, angajatorul este cel care decide daca va concediaza sau nu .. dupa comunicarea deciziie de concediere dvs aveti posibilitatea de a o contesta in instanta .
Neavand notificari pe fisa de apt. medicale si recomandari eliberate de med.muncii, angajatorul nu va poate concedia pe motiv "inapt".

Alte discuții în legătură