Buna seara.
1.Pt.un presedinte al as.de proprietari -pensionar,incadrat pe baza unei conventii civile de 100 ron pe luna-brut, ce obligatii trebuie declarate(d -112) si achitate catre bugete, trebuie inregistrat in Revisal-conventia civila ?
2.Pt un presedinte al as.de proprietari-pensionar,incadrat in baza unui Cim cu timp partial de munca de 2 ore zi ,de 100 ron pe luna -brut,ce declaratii trebuie depuse si ce contributii trebuie platite la bugete, trebuie inregistrat in Revisal-Cim?
3.Pt un contract de mandat pt un presedinre - pensionar, de 100 ron/lunar-brut,care sint obligatiile catre bugete si se declara in d112,in Revisal-contractul de mandat?
Care ar fi varianta cea mai simpla (privind declaratiile ce trebuie depuse)si cea mai'ieftina ',in situatiile prezentate mai sus privind presedintele -pensionar?
Multumim anticipat.
1. Administratorul se angajeaza cu CIM, nu cu conventie civila. Se declara in Anexa 1.2 la sectiunea A - tip de angajat = salariat. se platesc contributii atat pentru angajat, cat si pentru angajator.
2. Presedintele se indemnizeaza prin contract de mandat, nu CIM. Contributiile sunt asemanatoare CIM-urilor. In decl.112 tot in sectiunea A, tip angajat = membri ai consiliilor de administratie, cenzori....
Pentru pensionari nu se plateste somaj.
Cand completati decl.112, prin completarea venitului brut, se completeaza automat contributiile si apar in tabelul centralizator din Anexa 1. Impozitul se completeaza manual in Anexa 1.1 (in cazul CIM si contract de mandat) ca total al tuturor functiilor si va aparea automat in tabelul centralizator din Anexa 1 la codul 602.
Daca optati pentru conventie civila, ceea ce este ilegal, impozitul se completeaza numai si direct in tabelul centralizator din Anexa 1 cod 616.