accident produs in 2011 - rezultat dauna totala. asiguratorul RCA nu incadreaza corect vehiculul la starea buna de intretinere, ci la stare medie si nu achita suma cuvenita. se face reclamatie la CSA, iar CSA face referire la ordinul 5/2010 si nu la 14/2011, calculeaza si ei incorect suma cuvenita.
impotriva rezolutiei CSA se face plangere direct la instanta de judecata?
ce trebuie sa faca asiguratul ca sa isi recupereze suma cuvenita?
se cheama mai intai asiguratorul la conciliere?
invitati asiguratorul la conciliere directa. Nu este exclus sa se negocieze suma in cazul in care firma de asigurare va vedea ca "vorbiti serios". Ar fi bine ca aceasta conciliere sa fie pregatita si sustinuta profesionist caz in care sansele de negociere a unei sume corecte cresc.
Succes!
multumesc.
mai am o intrebare: impotriva raspunsului CSA la plangerea mea nu se poate face nimic? ei mentioneaza in raspuns ca raspunsul lor nu trebuie inteles ca un act de autoritate conform art. 1 din legea 554/2004 si nu este opozabil tertilor.
Buna seara,
Din expunerea problemei inteleg mai inatai ca dvs sunteti contractanta unei asigurari RCA incheiate in anul 2011 si de asemeni ca ati avut un accident auto rezultat cu o dauna totala, iar asiguratorul RCA nu a incadrat corect vehiculul la starea buna de intretinere, ci la stare medie, motiv pentru care nu a achitat suma cuvenita.
Potrivit prevederilor art. 8 din Legea 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, "Avizarea şi constatarea producerii riscurilor asigurate, evaluarea pagubelor,
stabilirea şi plata despăgubirilor ori a sumelor asigurate se efectuează în condiţiile legii
şi ale normelor adoptate în baza legii de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor,
pentru asigurările obligatorii, sau ale contractului de asigurare, în cazul asigurărilor
facultative". In continuare, acest articol mentioneaza ca "Pentru evenimentele în care au fost implicate două vehicule, din care au rezultat numai pagube materiale, avizarea societăţilor din domeniul asigurărilor se poate face si în baza unui formular tipizat, eliberat de societăţile din domeniul asigurărilor, denumit constatare amiabilă de accident, în care conducătorii vehiculelor respective consemnează circumstanţele producerii evenimentului, datele personale de identificare a vehiculelor implicate, precum şi a propriilor asigurători".
Prin urmare, consider ca aveti dreptul sa va adresati din nou Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor pentru aceasta problema si sa solicitati sprijin pentru primirea de la asigurator a despagubirii, in cuantumul stabilit prin contractul incheiat cu acesta, in conformitate cu prevederile art. 55 ale Legii 136/1995 cu modificarile si completarile aduse ulterior.