Banuiesc ca exista evidenta contabila pentru fiecare punct de lucru in parte. Si evidenta contabila pe intreaga societate. Preluati stocurile la sfarsitul unei luni, creand analitice distincte pentru fiecare punct de lucru, inclusiv pentru depozit. Procedati apoi la transferul medicamentelor din depozit la fiecare punct de lucru in parte, cu ajutorul contului 482.
Restul soldurilor din balanta societatii le preluati nu numai in sintetic, ci si in analitic.
Problema ar fi la preluarea furnizorilor...dat fiind faptul ca asa am cum specificat mai sus exista cam 400 de intrari pe luna, care se opereaza in programul de gestiune al farmaciei, si de mana ca si documente contabile.
Eu ma gandeam la o varianta eventual centralizata sau ceva de genul asta. Nu s-a mai confruntat nimeni cu situatia asta? Sau macar una asemenatoare????
Cum sa tineti evidenta "centralizata" a furnizorilor? Pentru a fi reflectata cat mai fidel evidenta contabila, Dvs. trebuie sa introduceti fiecare furnizor in parte si facturile emise de acesta. In plus, daca sunteti platitori de TVA, aveti nevoie de toate aceste date in vederea intocmirii declaratiei 394.
Adica in cursul unei luni imi intra de la furnizorul x 30 facturi cu valoare totala de 5000 si pret de vanzare 8000. De la furnizorul Y imi intra 20 facturi cu valoare totala de 2000 si pret vanzare 3000. Si sa introduc fiecare furnizor, pe analitic cu valoare centralizata a facturilor primite intr-o luna.
Si probleme tot ar mai fi, pentru ca fiind patru puncte de lucru, exista incasari de la toate cele patru, si plus exista si mai multe case de marcat.
Si de asemenea plata furnizorilor, care ar trebui facuta tot centralizat, desi nu ar fi corect, si tot asa.
Dar, pe de alta parte nu cred ca este corect sa tin evidenta casei si a bancilor in registre de tip excel.
Ideea este ca as vrea sa stiu si incasarile pentru fiecare farmacie in parte pentru a evalua rentabilitatea lor.
Si de asemenea, atata timp cat facturile intra odata in gestiune, pe baza programului de gestiune stocuri, consider dublata munca de a le mai introduce odata intr-un program de contabiliatate.
Pai nu v-am spus sa creati analitice pentru fiecare punct de lucru in parte? Ca sa calculati rentabilitatea unui punct de lucru asa trebuie sa procedati. Oricum la punctul de lucru se tine registru de casa separat care se centralizeaza la Dvs. Creati analitic si pentru 5311.
Chiar daca va intra intr-o singura luna 100 de facturi de la un furnizor, Dvs. aveti obligatia de a le inregistra pe fiecare in parte. Daca introduceti doar valoarea centralizata, ce faceti cu stocurile? Sau poate avem notiuni diferite asupra notiunii "centralizat".
Edit later:
In momentul in care introduceti medicamentele in gestiune, factura respectiva nu se salveaza si in "furnizori"? Trebuie sa existe o optiune de acest gen, fara a fi nevoie sa va dublati munca.