Buna ziua!
Imi cer scuze daca mai exista aceasta discutie dar atat de rau merge internetul incat mi-ar lua cateva zile sa parcurg subiectele.
Am abonament la internet de la R......com. Pana de curand mergea binisor, dar acum merge greu. Am inceput sa ma interesez despre problema. Abonamentul meu este cel mai mare care poate fi achizitionat de la ei. In oferta lor este de 100 Mbps. Mai jos in specificatii scrie ca poate varia in functie de ce tehnologie este in zona de domiciliu. Bineinteles ca la mine este este de doar 8 Mbps. Este normal ca eu sa platesc acelasi abonament cu cineva din Bucuresti de exemplu, care beneficiaza de fibra optica si are 100 Mbps? Eu consider asta discriminare si in consecinta am gasit asta.
ORDONANŢÃ Nr. 137 din 31 august 2000
privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare
ART. 2
(4) Orice comportament activ ori pasiv care, prin efectele pe care le generează, favorizează sau defavorizează nejustificat ori supune unui tratament injust sau degradant o persoană, un grup de persoane sau o comunitate faţă de alte persoane, grupuri de persoane sau comunităţi atrage răspunderea contravenţională conform prezentei ordonanţe, dacă nu intră sub incidenţa legii penale.
As putea sa fac ceva in acesta privinta? Ma deranjaza faptul ca platesc enorm pentru un internet care merge mai rau decat pe telefon.
Afirmati ca: "... In oferta lor este de 100 Mbps. Mai jos in specificatii scrie ca poate varia in functie de ce tehnologie este in zona de domiciliu...".
Dvs. dispuneti sau nu fibra optica?
nu este fibra optica, este alta tehnologie. Totusi, din punctul meu de vedere, am acelasi abonament ca ceilalti, platesc la fel, doar ca primesc mai putin decat ceilalti, si asta se intampla din cauza furnizorului. Acesta, in conditiile date nu are nici un interes sa-si imbunatateasca infrastructura pentru ca oricum ia aceeasi bani, chiar daca mie imi furnizeaza 8 mega si la altii 100.
In primul rand, trebuie sa intelegeti cat inseamna 100 mbps ca viteza pt dvs.
100 mbps se revera la viteza de transfer a datelor pe retele si se refera de cele mai multe ori la viteza de download. Pe calculatorul dvs. cand incercati sa downlodati ceva nu va afisa niciodata o viteza mai mare de mb. Este o diferenta foarte mare intre mbps si mb. Daca vreti sa aflati viteza reala pe care furnizorul o da nu trebuie decat sa impartiti mbps la 8 si asta va fi viteza, in cazul de fata 12.5 mb.
Este o chestie de marketing cand se da o viteza mare.
Totodata ar fi bine sa stiti ca viteza de 100 mbps se refera la viteza metropolitana. Adica din tara, nu din afara romaniei. In cazul persoanelor fizice nu se dau toate detaliile in contracte iar vitezele nu sunt garantate. Daca vreti viteza garantata platiti cat nu face.
100 mbps poate da orice furnizor de internet cu ochii inchisi, ca nu este nici o problema. Altii prefera sa zica ca iti da 4...8...10. Cand de fapt nu costa, nu se simte ... nu conteaza cei 100 mbps in metropolitan.
Dvs. nu veti prinde o viteza mai mare de 10mb decat in reteaua locala, din casa dvs. Niciodata din internet, mai ales ca persoana fizica si pe reteaua RTLCM, prin cablu telefonic si adsl.
Un contract de internet in cazul persoanelor juridice este mult mai detaliat si se precizeaza atat viteze de download cat si upload, atat metropolitan cat si extra-metro, garantate sau negarantate.
Nu e suficient sa iei un contract cu cat mai mult, sperand ca va merge suuuuuper bine. Asta nu se va intampla niciodata, mai ales in retele de telefonie fixa, cum este cazul dvs.
Nici in cazul fibrei care duce la giga nu sta problema mai bine.
Ca sa intelegeti mai bine cum sta treaba intr-o retea, cu cat sunt mai multi conectati la aceeasi "teava" cu atat va merge mai prost. E logic.
In concluzie nu este nici o discriminare.
Nu puteti acuza pe cineva care vinde o sticla de suc, carbogazoz CC la Balea Lac cu 25 de lei sticla de 500 ml pe motiv ca in Bucuresti o luati cu 3.5 lei.
Piata este libera, nu e monopolizata.
Va sugerez sa luati legatura cu cei de la serviciul clienti si sa ii chemati sa remedieze problema. Dar sunt sigur ca raspunsul lor va fi cand vor veni, daca vor veni, ca va merge cu viteza respectiva si ca nu este garantata.
Puteti sa faceti o plangere la protectia consumatorului, dar asta dupa ce ati facut o plangere la furnizor. Si tot o data mai puteti sa faceti o plangere la ANRC.
Dar dupa cum spuneti dvs. ca este scris in contract, ca poate varia si dvs. ati semnat, nu stiu ce masuri pot lua aceste agentii pentru dvs.
Lucrez in IT si stiu cam cu ce se mananca aceste contracte si unde trebuie sa fii atent. Mai mult ca sigur in acel contract aveti trecut si un timp pe an pentru care serviciul poate fi total nefunctional ;) ... Cititi, cititi si iar cititi contractele inainte sa le semnati. Documentati-va pe internet despre servicii in zonele in care vreti.