avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 960 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Mai am dreptul la pensie de urmas daca am un loc de ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Mai am dreptul la pensie de urmas daca am un loc de munca?

Buna ziua. Am 23 de ani, sunt student la zi in anul 2, dar am si un loc de munca full-time din iulie 2008. Tatal meu a decedat in urma cu 2 ani, si am beneficiat de pensie de urmas pana luna asta (ianuarie 2009), cand am vazut ca nu imi mai intra banii in cont. Si am rugat pe cineva din orasul natal sa mearga la casa de pensii si sa se intereseze de ce nu mai primesc banii, si am inteles ca am fost gasit ca muncesc si nu mai am dreptul la pensia de urmas, da chiar mai mult, ar trebui sa returnez contravaloarea pensiilor pe care le-am primit de cand sunt angajat si pana in prezent. As vrea sa stiu daca are vreo legatura pensia de urmas cu faptul ca lucrez. Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:28, 31 Ianuarie 2009
Sigur, exista o stransa legatura intre pensia de urmas si faptul ca lucrati.
Beneficiati de aceasta pensie, deoarece indeplineati conditiile prevazute de lege pentru acordarea acesteia, dar in momentul actual nu mai indepliniti aceste conditii, iar acest drept se suspenda incepand cu luna urmatoare celei in care beneficiarul unei pensii de urmas realizeaza dintr-o activitate profesionala venituri brute lunare mai mari din salariu mediu brut.
Beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie.
Suspendarea poate fi reluata in conditiile in care a incetat cauza suspendarii incepand cu urmatoarea luna daca cererea a fost depusa in termen de 30 de zile de la data incetarii cauzei suspendarii.