O societate a inchiriat pe o perioada de 10 ani un spatiu pentru a desfasura activitate de alimentatie publica - restaurant. Spatiul inchirat era cu finisajele la "gri". Societatea care a inchiriat s-a ocupat de amenajarea corespunzatoare a spatiului facand o serie de lucrarari de investitii care au cuprins: proiectare, colaborare cu un designer de interior, finisaje de interior :glet, lavabil, faianta, lambrisarea peretilor + tapet, pardoseli din parchet lemn + gresie, instalatii sanitare, instalatii electrice, tamplarie PVC, centrala termica. Pe langa amenajarea interioara, a mai amenajat si o terasa: partial acoperita. Aceasta ca lucrari a inclus:proiectare, terasamente si sapaturi, pavare, lambrisare, placari pereti cu OSB, confectie metalica. Aceste cheltuieli sunt imobilizari in curs pana la receptia finala sau o parte din ele pot fi considerate lucrari curente de reparatii. In fond faianta, lavabila si tapetul de la interior, ca si OSB -ul de la terasa vor trebui oricum schimbate intr-un interval de 5 ani. Cum se va modifica atunci sau acum valoarea investitiei, valoarea imobilizata?
Costurile privind investitiile se inregistreaza in contabilitate ca investitii la spatiul inchiriat, pe masura ce sunt primite facturi de la constructori pentru lucrarile de constructii-montaj, instalatii sau amenajari.
212 “Investitii cladiri inchiriate” = 404 “Furnizori de imobilizari”
4426 “TVA deductibila” = 404 “Furnizori de imobilizari”
Costurile pe care le suporta chiriasul si nu le recupereaza de la proprietar sunt inregistrate identic, dar vor fi amortizate pe durata contractului. Se supun amortizarii, investitiile efectuate la imobilizarile corporale luate cu chirie, pe durata contractului de inchiriere
Renovare sediu
miricadana
pentru renovare sediu (gresie, usi, parchet, vopsit, mobila, frigider, cuptor, hota) cum se inregistreaza pe contul 6028, 604 sau toata valoarea pe 611.
Si ... (vezi toată discuția)