avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 972 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general adresa comunicare acte de catre ANAF in caz de ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

adresa comunicare acte de catre ANAF in caz de schimbare sediu social

Am schimbat sediul social al firmei la reg.comertului anul acesta in martie.
Imediat am depus 050 la administratia sectorului unde se afla noul sediu.
La scurt timp dosarul a fost transmis la sectorul vechiului sediu.
De atunci dosarul este tot acolo, desi am cerut, inca nu l-au transferat.
Problema este ca intre timp vechea adm.financiara mi-a comunicat dispozitii si titluri executorii tot la vechea adresa. Am aflat intamplator, solicitand relatii la executari silite, unde mi s-a mai spus ca pana la transferarea dosarului la sectorul unde am sediul social, comunicarile se vor face tot la vechiul sediu, ca asa ar cere codul de procedura fiscala.
Desemenea declaratiile 100 le depun tot la vechea adm.financiara dar cu sediul actual; mi se fac observatii ca de ce nu trec vechiul sediu.

Va intreb: ce spune codul de procedura fiscala? la ce adresa trebuie sa mi se comunice actele? ar fi aberant sa mi se comunice la vechea adresa unde nu mai sint, atat timp cat noul sediu a fost publicat inregistart in Reg.Com. si publicat in M.Of.
Cel mai recent răspuns: Lucian Huzum , Consilier juridic 20:25, 5 Noiembrie 2012
Ceea ce ati relatat dumneavoastra este o incalcare a prevederilor ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 419 din 2007 pentru aprobarea procedurii de schimbare a sediului social, precum si pentru aprobarea formularului "Decizie de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal".
Conform anexei nr. 1 din acest ordin, comerciantul are obligatia sa depuna la organul fiscal in a carei raza teritoriala este situat noul sediu social, formularul 050 - lucru pe care l-ati facut.
Conform punctului 5 cererea se transmite in maximum 3 zile lucratoare de la inregistrare de catre organul fiscal de la noul sediu catre organul fiscal de la vechiul sediu pentru intocmirea formalizatilor de transfer a dosarului fiscal. Conform procedurii stabilite de ordinul 419 dosarul fiscal se transmite in termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii si va fi insotit de un exemplar al certificatului de atestare fiscala si fisa de evidenta pe platitor.

Formulati o cerere / plangere adresata conducerii organului fiscal de la noul sediu social expunand situatia dumneavoastra, solicitati transferul de urgenta a dosarului fiscal facand referire la nerespectarea dispozitiilor pe care vi le-am precizat.

Din punct de vedere al procedurii fiscale toate documentele se comunica de organul fiscal la adresa unde este inregistrat sediul social, in cazul dumneavoastra sediul vechi pentru ca inca, nu s-a facut transferul dosarului fiscal.
Ultima modificare: Luni, 5 Noiembrie 2012
Lucian Huzum, Consilier juridic
Va multumesc pentru informatiile din raspunsul dvs.
Insa cu privire la comunicarea la vechiul sediu, exista o reglementare in acest sens? adica pana la transferul dosarului comunicarea actelor emise de organul fiscal sa se faca obligatoriu la vechiul sediu?
Conform punctului 31.9 din normele de aplicare ale art. 31 Cod procedura fiscala, pana la data la care s-au operat modificarile in registrul contribuabililor, competenta pentru solutionarea oricarei probleme privind administrarea revine organului fiscal de la vechiul domiciliu fiscal.
Nu era vorba de competenta de solutionare, de acord ramine la organul fiscal de al vechiului sediu pana la transfer..
Era insa vorba despre adresa de comunicare; odata depus formularul 050 si transmis la organul fiscal a vechiului sediu, actele ar trebui comunicate la noul sediu. Exista vreo reglementare in sens contrar?
Ordinul prevede ca schimbarea domiciliului fiscal se face numai dupa transmiterea dosarului fiscal. Pana atunci domiciliul fiscal unde se comunica orice act administrativ este cel care este inregistrat la organul fiscal.
Este drept ca in cazul unui litigiu puteti invoca nerespectarea dispozitiilor legale cu privire la procedura transferului dosarului fiscal, deci organul fiscal este in culpa.
Mai mult de atat puteti sa va opuneti unui act administrativ emis de organul fiscal si transmis la vechiul sediu in temeiul punctului 44.1 din normele de aplicare ale art. 44 din Codul de procedura fiscala - 44.1. Organul fiscal nu poate pretinde executarea obligatiei stabilite in sarcina contribuabilului prin actul administrativ, daca acest act nu a fost comunicat contribuabilului, potrivit legii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Judecatorie competenta contestatie - schimbare sediu social eugen82 eugen82 Am un srl si am schimbat sediul social dintr-un sector intr-altul. Transferul dosarului fiscal de la adm.financiara (AFP) veche la cea noua, a avut loc dupa ... (vezi toată discuția)
Domiciul fiscal diferit de sediu social magika magika Buna ziua, Sunt din Focsani, dar locuiesc in Bucuresti de cativa ani; in continuare am domiciliul in Focsani. Mi-am infiintat un pfa de curand cu sediul ... (vezi toată discuția)
Registrul operatorilor intracomunitari miruna82 miruna82 In cazul schimbarii sediului social, este nevoie de a depune la administratia financiara alta cerere de inregistrare in ROI, unde sa figureze noul sediu? Sau ... (vezi toată discuția)