avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 876 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Firma in apartament
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Firma in apartament

Ce pot face in cazul in care un proprietar inchiriaza apartamentul unei persoane fizice,pe hartie,dar in realitate acolo este o firma ?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 07:56, 7 Noiembrie 2012
elenazan a scris:
Ce pot face in acest caz, in calitate de administrator ?

Ca administrator respectati deciziile comitetului executiv condus de presedintele asociatiei.
La noi in bloc s-a hotarat ca firmele care au punct de lucru in apartament sa plateasca in plus la intretinere o suma de...pentru deranjul creat celorlalti proprietari.Firma semna cu asociatia o conventie prin care isi lua angajamentul ca platea acesti bani. Presedintele ma preseaza sa pun pe listele de plata aceasta suma,chiar daca nu am aceasta conventie semnata,credeti ca e legal sa fac acest lucru ?

Hortararea luata in asociatia dv este legala si in conformitate cu art. 37 din HG 1588/2007:
Art. 37. -
(1) Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere şi a hranei; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileşte printr-o convenţie aprobată de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari.
(2) Convenţia prevăzută are durată nedeterminată, fiind valabilă pe toată perioada activităţii desfăşurate de deţinătorii prevăzuţi la alin. (1), şi se actualizează periodic, în funcţie de elementele noi care intervin, în funcţie de numărul persoanelor care desfăşoară zilnic activităţi în spaţiul sau apartamentul respectiv, de numărul mediu zilnic de clienţi şi de obiectul de activitate. Numărul acestora se stabileşte de deţinătorul spaţiului şi se certifică de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari. Acest număr se utilizează pentru calculul cheltuielilor pe persoană aferente spaţiului respectiv.
(3) Convenţia precizează contribuţia proprietarului la cheltuielile asociaţiei de proprietari, cu privire la consumurile care nu pot fi înregistrate distinct pe fiecare proprietate în cauză şi care sunt determinate de activitatea desfăşurată.
(4) Convenţia completează obligaţiile proprietarului faţă de cheltuielile din cadrul asociaţiei de proprietari menţionate la art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b)-f).
(5) În situaţia în care, la notificarea scrisă din partea asociaţiei de proprietari, proprietarii spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă din condominiu refuză încheierea convenţiei, sunt aplicabile criteriile stabilite şi adoptate în acest sens de către comitetul executiv al asociaţiei de proprietari prin decizie scrisă şi în baza constatărilor vizuale cu privire la activitatea desfăşurată din punct de vedere al numărului de persoane angajate şi al numărului de clienţi.
(6) În situaţia în care, la notificarea scrisă a proprietarului, conducerea asociaţiei de proprietari refuză încheierea convenţiei, este aplicabil criteriul prevăzut la art. 47 lit. a) sau b) din Legea nr. 230/2007, după caz, cu obligaţia proprietarului de a declara, în scris, numărul persoanelor angajate sau care desfăşoară activităţi în spaţiul său.


Luati legatura cu cei care lucreaza in acest apartament si prezentati-le conventia intocmita de dumneavoastra cu semnatura presedintelui. Daca nu vor sa o semneze asa cum ati intocmit-o, discutati-o cu ei punctual, negociati si cadeti de acord. Daca refuza orice discutie, notoficati-i asa cum se prevede in legislatie si treceti-i la plata pe liasta lunar.
Noi nu am avut probleme mari in acest sens, ci doar mici discutii lamuritoare la inceput, pentru ca nu cunosteau legislatia. Iar ceea ce le-am solicitat sa plateasca in plus fata de proprietarii de apartamente era relativ putin si legat de activitatea lor, a clientilor lor...
Incercati si discutati cu ei normal si firesc si tineti-ne la curent cu demersurile facute.
Dupa cum ati citit problema nu se pune cu privire la plata consumurilor efectuate de cele 3 persoane sau cei care vin in vizita la cei 3(clienti, prieteni sau ce-or fi) ci plata unei sume pentru deranjul facut celorlalti vecini.... Asta a hotarat asociatia? Vi se pare corect? In ce baza?
Ultima modificare: Marți, 6 Noiembrie 2012
ContSters259670, utilizator
Dupa cum ati citit si dumneavoastra (ca sa raspund la fel), exista cadrul legal pentru incheierea unei conventii intre asociatia de proprietari si persoana juridica ce desfasoara activitate in blocul de imobile administrat de asociatie.
Amanuntele se discuta in fiecare caz concret, ce se plateste, ce nu se plateste...
Noi avem cazuri cand persoana juridica nu plateste consumul de energie electrica pe casa scarii, de exemplu, dar plateste pentru firma afisata pe pretele exterior al blocului. Nu plateste reparatia liftului dar plateste repartia subsolului, a instalatiilor comune, a teraselor, cheltuielile cu personalul..., proportional cu suprafata utila a spatiului, asa cum plateste fiecare proprietar.
In aceiasi conventie se pot stabili si alte drepturi si obligatii: acces, program de liniste, mod de facturare si plata s.a.m.d.
Poate ca formularea postata de utilizator mai sus "plata unei sume pentru deranjul facut celorlalti vecini..." nu este cea mai potrivita. Dar, repet, este legal sa se incheie o conventie chiar si fara a genera cheltuieli suplimentare. Macar se stabilesc unele clauze, asociatie stie cu cine discuta, cine plateste lunar, persoana juridica stie la cine sa apeleze in cazul unei avarii...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Apartamentele in care au loc activitati comerciale caragiu caragiu Doresc sa aflu daca detinatorii apartamentelor aflate in cadrul asociatiei de proprietari in care se desfasoara activitati comerciale au fata de ... (vezi toată discuția)
Solicitare taxa pentru acord asociatie proprietari - sediu profesional pfa mihaelabucataru15 mihaelabucataru15 Buna ziua, In vederea stabilirii sediului profesional al unei persoane fizice autorizate am nevoie de un acord semnat de vecinii apartamentului in care va ... (vezi toată discuția)
Asociatia imi cere o suma pentru acordul infiintarii unui sediu social irina_dumitru irina_dumitru As dori sa ma informati daca exsista baza legala pentru urmatoarea situatie: Dorim sa infiintam o societatea comerciala, iar asociatia de proprietarai ... (vezi toată discuția)