Buna seara
santem o asociatie de locatari care dorim sa schimbam administratorul de asociatie
as vrea sa stiu care este calea legala si ce implica acest proces din partea asociatiei.
Vreau sa completez ca blocul este format din doua scari si vreau sa stiu daca se pot
separa cele doua scari in privinta administratiei.
Cu multumiri
Incercati sa convocati toti vecinii(adunare generala a asociatiei ) si daca reusiti sa aveti 50+1 pro, il schimbati.
studiati putin si legea asociatiilor de proprietari
Lege nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari
H.G. 400 din 02/04/2003 Norme metodologice privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari
Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 311 din 08/05/2003
Daca locatarii sunt in majoritate de acord-faceti un sondaj, trebuie intai sa vedeti cum stati cu partea contabila, cu gestiunea, pentru ca daca va veti separa fiecare scara trebuie sa ramana cu datoriile proprii. Daca situatia va fi incurcata dpdv contabil, veti plati pentru altii. Se intampla multe! Apoi trebuie sa obtineti autorizatii de separare de la furnzorii de utilitati: RADET, etc. Nu este foarte greu, dar daca stiti ca are cine sa se implice, cu putin efort se pot rezolva. Abia apoi puteti trece la convocarea adunarii generale solicitand presedintelui sa fie de acord si sa faca anuntul si convocatorul care trebuie sa fie semnat de toti proprietarii-locatarii. Optati pentru o persoana care are certificat de absolvire a cursurilor de administrator asociatii si care este si atestat de primarie (recomand sectorul 2). Sau il angajati inainte de infiintare, dupa adunarea generala si poate face el demersurile. Apoi, mai vorbim. Legea 230/2007 o consultati pe internet.
Cateva completari:
- daca tot ati fost sfatuit sa studiati L 230/2007, ar fi bine sa studiati si HG nr. 1588/2007, adica Normele de aplicare a legii despre care vorbim;
- probabil ca aveti motive intemeiate pentru schimbarea administratorului, nu stiu daca aveti consensul majoritatii proprietarilor din bloc, insa va informez ca comisionul de administrare va fi mai mare in cazul separarii;
- vedeti cum este angajat acum administratorul; daca este angajat cu conventie civila, schimbarea este usor de facut, dar daca angajarea este cu contract individual de munca, acest lucru este mai greu in sensul ca trebuie sa aveti motive bine intemeiate, altfel vor apare probleme; in cazul in care si administratorul doreste sa plece, atunci situatia devine mult mai usoara, adica incetarea raporturilor de munca se face cu acordul partilor, la data convenita de acestea (art. 55, litb) din Codul muncii sau prin demisie (art. 79 (1); incercati sa contactati un avocat, pentru ca trebuiesc intocmite niste formalitati specifice;
- dupa rezolvarea problemei cu administratorul, poate va razganditi in a separa asociatia in doua; sunt si avantaje cand asociatia este mica, dar sunt si dezavantaje, astfel ca trebuie sa va ganditi bine...
- in rest urmati pasii descrisi de dl. avocat si "peraspera" ;
Ne mai tineti la curent. Succes!
conform legii 230/2007 si HG1588/2007, administratorul este angajat al asociatiei de proprietari prin bunavointa comitetului executiv (este atributia comitetului de a angaja salariatii asociatiei). pentru motive bine intemeiate, comitetul poate revoca din functie administratorul