imi cer scuze daca acest topic este deja deschis si eu il redeschid, insa am nevoie de spijin in urmatoarea problema:
- am semnat un contract pe persoana juridica, pentru livrarea unui produs. Acest produs nu a fost livrat de 2 luni si nu exista nici intentia de a fi livrat, asa cum reiese din comportamentul furnizorului. Problema este ca acum nu vrea nici sa returneze avansul incasat.
Cum putem proceda pentru a ne recupera avansul?
Ce se poate face astfel incat astfel de comportament ( nesimtire la un nivel de neimaginat) sa nu ramana pur si simplu nepedepsit?
Multumesc frumos.
Narcisa
[editat - este interzisa postarea in forum a datelor de contact, punctul 2.8 din regulamentul de postare. Va multumesc pentru intelegere]
Dupa cum spune si colegul mai sus, e obligatoriu, conform Codului de procedura civila, sa incercati intai sa rezolvati problema amiabil, adica sa le trimiteti o notificare ultimativa si convocare la conciliere prin care sa le solicitati sa isi execute obligatia de a livra produsul ori sa va inapoieze avansul, si abia apoi sa ii dati in judecata.
Avand in vedere ca procedura concilierii prealabile e obligatorie, ca sa fiti sigura de faptul ca notificarea si eventuala procedura de conciliere respecta prevederile legale, va recomand sa angajati un avocat. De asemenea, e posibil ca furnizorul sa fie mai impresionat de o notificare semnata prin avocat decat de una semnata de dvs personal. Daca insa veti decide sa trimiteti dvs. personal notificarea, sa o faceti prin executor judecatoresc, ca sa aiba valoare in instanta.
Si ca sa completez : procedura concilierii sau la alegere medierea unde de asemenea puteti veni singuri(partile) sau insotiti de avocati. Iar daca ajungeti la un acord acesta se poate investi si cu formula executorie in caz ca partile nu-si respecta promisiunile, obligatiile , in conformitate cu art.6 din directiva nr. 52/2008 a Uniunii Europene.
ART. 720^1
(1) În procesele şi cererile dintre profesionişti evaluabile în bani şi derivate din raporturi contractuale, înainte de introducerea cererii de chemare în judecată, reclamantul va încerca soluţionarea litigiului fie prin mediere, fie prin conciliere directă cu cealaltă parte.
(1^1) Termenul de prescripţie a dreptului la acţiune pentru dreptul litigios supus medierii sau concilierii se suspendă pe durata acestei proceduri, dar nu mai mult de 3 luni de la începerea ei.