am primit recent o oferta de a lucra pentru o firma americana. Pot lucra de aici din romania pe baza de contract.
Imi este clar ca trebuie sa platesc 16% impozit, 5,5% CAS si suma minima (227 lei) pentru Pensie.
Voi avea un salar care va varia (intre 1500-2400$ lunar).
As dori sa va intreb daca impozitul se plateste pe salar sau strict pe profit. Mai precis, din cei 1500$ se va deduce comisionul de tranzactie online perceputa de paypal, si voi investi sa zicem 500$ lunar in hardware/software, voi plati impozit pe cei 1000$ ramasi?
Daca da, cum justific ca am cheltuit 500$ pe hardware/software sau altceva? Si cum justific ca de ex in luna decembrie voi primi salar $1500 si nu $2400?
In primul rand ca d-voastra nu veti avea salariu ci un contract de colaborare cu acea firma.Fapt pentru care va trebui sa vedeti daca acele persoane doresc sa incheie asa ceva...
intr-adevar, daca doriti sa colaborati cu firma din sua va trebuie sa uitati notiunea de salariu si sa trecem la notiunea de venit impozabil
astfel, daca va inregistrati ca PFA si veti face un contract cu firma respectiva (pe care trebuie s-o instiintati de statutul juridic pe care-l aveti in romania) pentru a presta activitatile de care aceasta are nevoie va trebui sa conduceti contabilitate in partida simpla pentru acest PFA. Spun asta pentru ca din cate stiu activitatea de webdesign nu poate fi impozitata in baza normelor de venit, deci veti fi impozitata in sistem real si obligata sa conduceti acet tip de contabilitate.
In acest tip de contabilitate toate veniturile dvs justificate prin documente (chitante, extrase bancare) sunt impozitate cu 16% dupa ce s-au scazut cheltuielile deductibile.
O cheltuiala este deductibila daca este facuta in scopul sustinerii activitatii pentru obtinere ulterioara de venit. Aceste cheltuieli se justifica la fel prin documente de plata (chitante, extrase bancare) dar si a facturilor in baza carora s-au facut platile
atentie insa la planuirea investitiilor pentru ca la inceputul fiecarui an veti face o estimare a veniturilor din anul acela si anaf va va inpozita anticipat in baza estimarii, iar la finalul anului dupa ce se au in vedere toate veniturile si cheltuielile se pot face calculele reale si se va stabili o diferenta de impozit
normele metodologie privind conducerea contabilitatii in partia simpla sunt prevazute in OMFP 1040/2004
deasemeni aveti in vedere titlul III din codul fiscal articolele 46-54 privind impozitul pe venit precum si titlul IX^2 privind contributiile sociale obligatorii
1. Am inteles ca este nevoie de o diploma sau certificat care sa ateste specializarea mea
Momentan sunt masterand la specializarea de Publicitate si Brand, practic se leaga de elaborarea reclamelor online si offline(website/tv/bannere publicitare, etc).
La inffinatarea PFA s-ar accepta aceasta adeverinta?
2. Daca exista posibilitatea semnarii contractului inaintea infiintarii pfa, cum se procedeaza? Impozitele se vor plati dupa infiintarea pfa retroactiv? Va fi nevoie de semnarea unui contract nou care sa contina detaliile mele si stampila pfa?
la inregistrare registrul comertului va va cere sa dovediti ca sunteti calificat in domeniul in care doriti sa va aturizati, iar calificarea se dovedeste prin diploma de studii
nu puteti semna ca PFA inainte ca PFA-ul sa fie inregistrat
La semnare, ma refeream sa semnzez ca persoana fizica.
Avand in vedere ca probabil va trebui sa urmez un curs sau ceva pentru a dobandi o dimploma ceea ce va dura 1-3 luni. Locul de munca nu va astepta atat.
La ceea ce ma refer e: acum semnez ca persoana fizica, si peste o luna-doua voi avea statutul de pfa sa refac contractul cu detaliile pfa.
Este acest lucru posibil? Daca nu, care ar fi cea mai buna optiune a mea prin care as putea semna imediat contractul?