avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 376 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general administrator si semnaturi documente
Discuție deschisă în Contabilitate în general

administrator si semnaturi documente

Unele persoane mi-au spus ca administratorul (unui SRL) poate semna singur (fara existenta si a unui contabil) documentele contabile primare (registru casa, etc), probabil si restul (ex, balanta), chiar si declaratiile, fara sa-si intocmeasca vreun contract cu societatea, pentru aceasta (in special in conditiile in care administratorul este de profesie si economist); poate cineva sa imi confirme, va rog, si sa-mi specifice si un act normativ? multumesc!
Cel mai recent răspuns: dona77 , utilizator 20:47, 16 Noiembrie 2012
administratorul poate intocmi/semna orice (fara contabil).

poate intocmi/semna si bilantul daca-si face un cim, perioada determinata, 1 luna, 2 ore/zi, sa zicem.
Ultima modificare: Duminică, 11 Noiembrie 2012
ContSters257414, utilizator
multumesc; dar in ce baza legala?:-/ (pentru ca sunt si pareri opuse, motivatii gen conflict de interese sa-ti tii singur contabilitatea, sau/si pentru semnaturi acte/tinere contabilitate, admin. ar trebui sa-si inctocmeasca un contract...)
Legea nr.82/1991, republicata in Monitorul Oficial nr.454 din 18.06.2008.

Ultima actualizare este adusa Legii contabilitatii de OUG nr.37/2011.

CAPITOLUL 2 – Organizarea si conducerea contabilitatii (art.10-19)

ART. 10

“(1) Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 alin. (1)—(4) revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective.” (OUG nr.37/2011)

(2) Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.

(3) Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.

“(3^1) In cazul persoanelor prevazute la art. 5 alin. (1^1), contabilitatea poate fi organizata si condusa potrivit prevederilor alin. (2) si (3) sau pe baza de contracte/conventii civile incheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, situatie in care raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestor persoane fizice.” (OUG nr.37/2011)

(4) Raspunderea pentru aplicarea necorespunzatoare a reglementarilor contabile revine directorului economic, contabilului-sef sau altei persoane imputernicite sa indeplineasca aceasta functie, impreuna cu personalul din subordine. In cazul in care contabilitatea este condusa pe baza de contract de prestari de servicii, incheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestora, potrivit legii si prevederilor contractuale.

“(4^1) In cazul persoanelor prevazute la art. 1 alin. (5), raspunderea pentru organizarea contabilitatii revine acestora. Conducerea contabilitatii se poate efectua de catre aceste persoane, situatie in care raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestora. In cazul in care contabilitatea este condusa potrivit prevederilor art. 10 alin. (2) si (3) sau pe baza de contracte/conventii civile incheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestor persoane, potrivit legii si prevederilor contractuale.” (OUG nr.37/2011)

“(5) Institutiile publice la care contabilitatea nu este organizata in compartimente distincte sau care nu au persoane incadrate cu contract individual de munca sau numite intr-o functie publica, potrivit legii, pot incheia contracte de prestari de servicii, pentru conducerea contabilitatii si intocmirea situatiilor financiare trimestriale si anuale, cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania. Incheierea contractelor se face cu respectarea reglementarilor privind achizitiile publice de bunuri si servicii. Plata serviciilor respective se face din fonduri publice cu aceasta destinatie.” (OUG nr.37/2011)
multumesc; dar din pacate legea contabilitatii nu precizeaza particularitatea adimistrator=organizare si tinere contabilitate (despre admin. se pecizeaza doar ca raspunde pentru aceasta)...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pfa contabilitate DiaD DiaD Daca sunt licentiata in economie si vreau sa-mi deschid PFA, ce servicii pot presta conform CAEN si ce drepturi am in colaborarea cu firma pentru care lucrez? ... (vezi toată discuția)
Contabilitate ca nebunica nebunica Buna ziua, va rog sa-mi spuneti daca nu am calitatea de expert contabil/contabil autorizat, dar am studii superioare si o vechime in domeniu de 10 ani, pot ... (vezi toată discuția)
Ținere contabilitate microîntreprindere (administrator sau absolvent de studii economice superioare) dorinul dorinul Bună ziua, Un prieten a înființat la începului lunii o microîntreprindere neplătitoare de TVA (obiect de activitate: vânzare de ceaiuri). ... (vezi toată discuția)