Buna seara.Sunt insarcinata in luna a-V-a si as dori da stiu daca beneficiez de indemnizatie.Sunt angajata din 01.12.2010 primele 6 luni cu doar 4 ore pe zi ,iar din luna a -IV-a pana in luna a-VIII-a a.c. am in fiecare luna 5 zile de C.F.S.iar din luna octombrie sunt in concediu medical.Am inteles de la unele mamici ca daca am cel putin 1 zi C.F.S. nu beneficiez de indemnizatie.Va multumesc.
1. - Veti putea beneficia de indemnizatie pentru CCC indiferent daca ati avut CIM cu program normal (8 ore pe zi) sau cu timp partial.
- Perioadele de concedii medicale si de concediu de maternitate sunt considerate perioade asimilate celor de obtinere de venituri salariale si deci eligibile pentru a beneficia de indemnizatie pentru CCC.
2. De asemenea sunt eligibile, pentru a beneficia de indemnizatie pentru CCC, si fractiunile de luna, in conditiile prevazute de OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor:
Art. 4
(1) In calculul celor 12 luni prevazute la art. 2 alin. (1) se includ si fractiunile de luna in care s-au realizat venituri supuse impozitului, precum si cele in care solicitantii s-au aflat in situatiile prevazute la art. 2 alin.(5) si (6), considerate luna intreaga.
(2) Prin fractiune de luna se intelege efectuarea a cel putin jumatate din zilele lucratoare din acea luna in care persoana indreptatita a realizat venituri supuse impozitului ori s-a aflat in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la art. 2 alin. (5) si (6).
(3) Prin exceptie, se accepta ca de cel mult 3 ori fractiunea de luna sa fie constituita dintr-un numar mai mic de zile lucratoare decat cel prevazut la alin. (2).
(4) In situatia in care nasterea copilului se produce inainte de termen, perioada prevazuta la art. 2 alin. (1) se diminueaza cu perioada cuprinsa intre data nasterii copilului si data prezumata a nasterii, certificata de medicul de specialitate.
Ccc in timpul studiilor
vanne