avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 504 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Profesor in strainatate Statutul personalului didactic
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Profesor in strainatate Statutul personalului didactic

Buna ziua,


Sunt incadrat ca profesor titular in sistem( nu in cadrul scolii) din anul 2010. In primavara anului 2012 m-am inscris in Programul Headmasters Conference Scheme - un program de formare profesionala si de acumulare de experienta intr-o scoala britanica in calitate de profesor asistent si pe care l-am si castigat.
In vara acestui an mi-am depus cererea la scoala prin care am mentionat motivul pentru care am cerut concediu fara salar pentru un an(contract de munca in strainatate in calitate de profesor plus contractul incheiat intre mine si scoala britanica). Cererea mi-a fost aprobata.
Dupa ce am conspectat noua lege privind formele de angajare a personalului didactic( iata mai jos) am gasit un paragraf cum ca:


(5) Personalului didactic titular cu contract pe perioadă nedeterminată solicitat în străinătate pentru predare, cercetare, activitate artistică sau sportivă, pe bază de contract, ca urmare a unor acorduri, convenţii guvernamentale, interuniversitare sau interinstituţionale, i se rezervă postul didactic.


Va rog sa-mi spuneti daca conform acesui alineat imi pot prelungi sau nu conctractul de munca cu scoala din Anglia si pentru ce perioada imi pot prelungi rezervarea postului de acasa.( in acel paragraf nu apare o durata, si imi da de inteles ca as putea sta chiar si 5-10 ani)




Iata sursa:


[ link extern ]



Art. 255 Legea 1 2011 Forme de angajare a personalului didactic Statutul personalului didactic din învăţământul preuniversitar


CAPITOLUL I
Statutul personalului didactic din învăţământul preuniversitar

SECŢIUNEA a 4-a
Forme de angajare a personalului didactic