Buna ziua, am nevoie de o lamurire: am luat marfa pe 10 facturi in valoare de X lei, facturi pe care trebuia sa le achit in 30 zile. O mare parte din bani, cam jumatate din suma i-am inapoiat depunandu-i in contul personal al persoanei, nu in contul firmei, iar la justificare am pus contravaloare factura, dar nu am specificat exact care facturi. Cealalta jumatate de bani nu am reusit sa o achit la timp si i-am dat bani esalonat, in mana, bani pt care mi-a taiat chitanta.
Problema este ca mi-a taiat chitante si pt sumele depuse in cont, chitante ce au date diferite fata de depuneri si acum mi le cere inapoi pe motiv ca nu sunt valabile, daca am pus banii in cont nu mai trebuia sa imi dea chitante. Este adevarat?
Cum sa procedez? Sa-i dau chitantele inapoi? Chitantele odata ce au fost emise sunt valabile, doar ca nu sunt pe aceeasi data ca depunerile. Daca le inapoiez depunerile sunt luate in considerare?
Fiti ma rog mai explicit: cine v-a vandut era o firma? Daca v-a vandut o firma ce legatura are cu un cont de persoana fizica?
Va rog sa faceti distinctie intre persoana fizica si persoana juridica pentru ca ele sunt doua entitati complet distincte.
In cazul in care vanzatorul este o firma si dvs. ati depus banii in contul personal al administratorului (o chestie deloc legala) parerea mea este sa va pastrati chitantele care atesta platile ca altfel riscati sa va ceara din nou bani, facturile aparand ca neachitate firmei.
Nu este un SRL este o Intreprindere individuala si functioneaza in alt oras. Din acest motiv in momentul cand am vrut sa achit a zis ca nu e neaparat sa vin personal sa-i dau banii ci pot sa-i pun direct in banca. Mi-a dat nr de cont iar pe documentul de depunere apare numele persoanei urmat de II.
Am mai observat ca pe chitantele aferente depunerilor nu este trecuta nici o data. Mai au ele valabilitate?
Pentru suma cu care ati platit furnizorul prin ordin de plata bancar, nu trebuia sa va dea chitanta caci asta inseamna ca-l platiti de doua ori pentru aceeasi suma, Deci dati-i chitantele acelea inapoi sa le anuleze.
Dumneavoastra in registrul jurnal de incasari si plati (daca sunteti pfa), la coloana cu plati treceti valorile platite in numerar cu chitantele respective si valoarea platita prin banca, cu ordinul de plata.
Si daca depunerile au fost facute in contul Intreprinderii de catre administrator si nu prin ordin bancar, mai au ele valabilitate? Nu vreau sa fac o prostie sa inapoiez chitantele si sa ma trezesc ca trebuie sa platesc inca odata.