Pe scurt, Banca nu a achitat prima de asigurare de viata, atasata unui Contract de credit si aceasta a fost anulata de asigurator.
O sa am mai multe intrebari.
1.Putem invoca modificarea unilaterala a Contractului de credit?(fara act aditional) in cazul in care Polita de asigurare de viata, era inscrisa la Cap. Garantii, in contract si era obligatorie pe toata durata contractului?
2. Putem invoca culpa Bancii?
Banca, desi era imputernicita sa ia bani din cont si sa achite prima de asiguarare de viata, nu a facut acest lucru, asigurarea fiind anulata. Si desi in contractul de credit este stipulat ca asigurarea de viata este obligatoriu sa fie activa pe toata durata contractului.
Mentionam ca s-au facut plati lunare in contul titularului de credit, iar in momentul platii nu era scris pe foaia de varsamant destinatia sumei, doar alimentare cont curent... ,
Mai mult in Contract la cap. Asigurari se precizeaza ca "primele de asigurare vor fi debitate de Banca cu prioritate fata de orice alte sume datorate de imprumutat" . Certificatul de asigurare de viata face parte dintr-o Polita de grup incheiata de Banca cu asiguratorul si era cesionat in favoarea bancii.
Mentionam ca prima pt asigurare de locuinta a fost achitata de banca, din contul titularului de credit si in 2011 si 2012 cu prioritate fata de celelalte datorii.
3.Ce se mai poate face? Noi am dori sa incheiem amiabil, dar daca Banca nu recunoaste nimic?
Ajutati-ne, desi toate ratele scadente sunt achitate, am aflat despre polita de viata acum, la decesul titularului de credit si suntem in mare necaz, mai ales ca a fost rapus tanar, de o boala necrutatoare.
Prima de asig. a fost platita din 2004 pana in 2011, asiguratorul a anulat-o se pare in 2012, (inca nu avem un raspuns oficial) -pt ca banca nu a platit prima. (Cred ca au uitat de ea pentru ca in acest moment la Credite cu ipoteca nu mai exista si aceasta obligatie de asig. de viata, doar de imobil.)
Multumim anticipat pentru raspunsuri.
In mod normal nu se poate face o modificare unilaterala contractuala.
Cititi tot contractul si vedeti ce clauze are.
Este posibil ca banca sa isi fi rezervat un anumit drept intr-o clauza contractuala.
Mentionez ca am anuntat in scris si cu nr la Registratura, am depus copia Certificat deces si am solicitat ca soldul creditului de la data decesului, sa fie stins din asigurarea de viata, nu am primit nici un raspuns oficial. Cu toate astea pe numele decedatului sosesc somatii de plata ca si cum cei de la Sucursala nu au anuntat si centrala bancii. Sa trimitem Notificari si la Centrala? Rog sa imi raspundeti, sa ne ajutati. Ce mai putem face inainte de a primi un raspuns oficial de la ei? Nu putem solicita concilierea directa decat dupa ce primim raspuns?Si in cazul prezentat mai sus avem sanse in instanta???