Firma la care lucrez are inregistrata din anul 2008 o marca individuala combinata, avand partea verbala NUMEMARCA pentru servicii pe clasa NISA 42.
In 2012 o alta firma, cu care nu avem nici o legatura a inceput sa foloseasca denumirea NumeMarca pentru a denumi serviciile sale. De asemenea acum 15 zile a depus 2 cereri de inregistrare la OSIM pentru aceasta marca (atat individuala combinata - elementul figurativ fiind aproape identic cu al nostru cat si verbala), ambele pe mai multe clase: 9, 16, 41, 42.
Serviciile care ei le ofera sunt similare cu ce oferim si noi - servicii Business to Business - online.
Cum ne-ati sfatui sa procedam?
Noi ne-am gandit sa:
1. facem opozitie la inregistrarea marcilor lor dar nu stim daca sa facem pentru toate clasele pe care au cerut ei inregistrarea sau doar pe clasa pe care avem noi marca
2. sa le transmitem o notificare prin executor judecatoresc prin care sa ii informam ca ne utilizeaza marca fara acordul nostru si sa le solicitam sa nu mai utilizeze marca si de asemenea sa plateasca daune interese (nu prea ne dam seama cum sa le calculam?). De asemenea nu am gasit un model de notificare, desi am cautat peste tot.
catre @avdrg-
asa cum ati precizat in cazul in care exista conflict intre marca si numele comercial (firma), utilizatorul alexs2012 se poate indrepta impotriva cererii de marca in procedura opozitiei pe temeiul motivelor relative conf art 6alin 4 c. Procedura observatiilor se refera exclusiv la motivele absolute de refuz (lipsa distinctivitate, marca alcatuita din indicatii uzuale, marci contrare ordinii publice etc)) ceea ce nu este cazul in speta de fata.
In concluzie, daca este in termen, alexs2012 se poate duce in opozitie pe motivul prevazut la 6 alin 4 lit c .
Urmariti la OSIM Daca marca a fost publicata si daca termenul de opozitie nu a expirat. Daca a expirat termenul de opozitie va trebui sa folositi notificarea cu o invitatie la negocieri astfel cum vi s-a propus.Pregatirea pentru negociere trebuie sa o faceti cu un specialist in protectia marcilor: avocat sau consilier in proprietate industriala, pentru ca sa pregatiti o strategie de negociere. Adica sa stiti dinainte ce trebuie sa spuneti si sa cereti , sa aveti toate contraargumentele la ce vi se va spune de catre contrafacator, inclusiv ce masuri si cai de atac aveti la dispozitie.