Buna seara.
Am un client care a chemat in judecată o institutie, pentru ca instanţa de judecată să hotărască :
- obligarea pârâtei la recalcularea salariul de baza de X lei, prin raportarea la salariul de incadrare de Y lei, incepand cu data de 01.09.2010
- obligarea pârâtei la recalcularea sporului pentru conditii periculoase de 7%, raportandu-se la salariul de baza de Z lei, incepand cu data de 01.09.2010
Clientul a introdus aceasta actiune in luna decembrie 2010, inlauntrul unui termen de 30 de la comunicarea deciziei de schimbare a incadrarii (functia publica de executie - functia contractuala de executie).
1. Pot sa promovez acelasi tip de actiune pentru alti clienti care nu au facut pana in prezent niciun demers legal, sau actiunea este tardiva?
2. Termenul de prescriptie este cel prevazut de art. 283 alin 1 lit c ) Codul Muncii - 3 ani de la data nasterii dreptului la actiune, in situatia in care obiectul conflictului individual de munca consta in plata unor drepturi salariale neacordate, sau a unor despagubiri catre salariat?
Va multumesc.
In speta, nu sunt incidente prevederile art.268 alin.1 lit. c C.mun. ... Codul Muncii a fost republicat in data de 18.05.2011, astfel ca articol invocat de dvs a devenit art.268 in prezent.
In 2010 era in vigoare Legea nr.330/2009 care prevedea:
Art. 34
(1) Solutionarea contestatiilor in legatura cu stabilirea salariilor de baza individuale, a sporurilor, a premiilor si a altor drepturi care se acorda potrivit prevederilor prezentei legi este de competenta ordonatorilor de credite.
(2) Contestatia poate fi depusa in termen de 5 zile de la data luarii la cunostinta a actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale, la sediul ordonatorului de credite.
(3) Ordonatorii de credite vor solutiona contestatiile in termen de 10 zile.
(4) Impotriva masurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1) persoana nemultumita se poate adresa instantei de contencios administrativ sau, dupa caz, instantei judecatoresti competente potrivit legii, in termen de 30 de zile de la data comunicarii solutionarii contestatiei.