avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 293 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Contestare ordin de incadrare personal contractual
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Contestare ordin de incadrare personal contractual

Buna ziua,
In luna ianuarie ca urmarea a majorarilor de 25% am primit un ordin prin care mi s-a majorat salariul de baza in care am constatat calcularea eronata a salariului. As vrea sa contest acest ordin, in sensul anularii lui si emiterii unuia nou cu incadrarea corecta, dar nu stiu la ce instanta. La cea de contencios administrativ sau litigii de munca.
Mentionez faptul ca am calitatea de personal contractual in cadrul unei institutii publice, iar modificare salariului s-a realizat prin emiterea unui ordin.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 13:30, 14 Martie 2018
Conform dispozitiilor Legii nr.153/2017 :
art.37 Soluționarea contestațiilor
(1) Soluționarea contestațiilor în legătură cu stabilirea salariilor de bază/soldelor de funcție/salariilor de funcție/indemnizațiilor de încadrare, a sporurilor, a creșterilor salariale, a premiilor și a altor drepturi care se acordă potrivit prevederilor prezentei legi este de competența ordonatorilor de credite.

(2) Contestația poate fi depusă în termen de 20 de zile calendaristice de la data comunicării actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale, la sediul ordonatorului de credite.

(3) Ordonatorii de credite soluționează contestațiile în termen de 30 de zile calendaristice.

(4) Împotriva modului de soluționare a contestației persoana nemulțumită se poate adresa instanței de contencios administrativ sau, după caz, instanței judecătorești competente potrivit legii, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării soluționării contestației. Instanța se pronunță de urgență și cu precădere.

Cand ati primit decizia?
Contestatia la decizie am facut-o in termen, dar nu am primit niciun raspuns si sunt in termenul de 30 de zile in care trebuie sa ma adresez instantei, dar nu stiu la ce sectie, de contencios administrativ sau litigii de munca?
Am citi la art. 268 din codul muncii, ca in cazul conflictelor de munca instanta competenta ar fi la sectia de litigii de munca, dar sunt alte termene, fara procedura prealabila, Dar in legea 153/2017 se mentioneaza faptul ca trebuie depusa cererea la sectia de contencios administrativ sau alte instante competente.
Tribunalului sectia litigii de munca, va adresati.
As putea sa formulez cererea si la tribunalul unde am domiciliul, chiar daca angajatorul are sediu in alt judet? Din ce am citit in codul muncii am vazut ca se poate.
Intr-adevar, actiunea se va depune la Tribunalul in raza caruia domiciliati.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Aplicarea legii 153/2017 Autism23 Autism23 Buna seara! As dori sa stiu cum se aplica legea 153/2017 si pentru ce categorie de personal ? Lucrez intr-o institutie publica afla in subordinea consiliului ... (vezi toată discuția)
La incetarea contractului de munca - ce termen de contestatie va fi ? oanaportar oanaportar Hristos a inviat ! Va rugam frumos sa ne ajutati cu un sfat. Sunt 2 situatii in care un angajat poate face Contestatie: 1. - conform LEGII-CADRU ... (vezi toată discuția)
Reducere salariu cjas alisamotorca alisamotorca Buna ziua, Sunt angajata a Casei Judetene de Asigurari de Sanatate si am urmatoare problema: Incepand cu luna ianuarie 2018 s-a diminuat salariu net cu suma ... (vezi toată discuția)