buna seara,am si eu o intrebare,tatal meu a decedat acum 4 ani,avea 53 de ani,deci nu era pensionar,,,mama mea cand are drept la pensie de vaduva,ea este pensionata pe caz de boala,iar eu sunt major...va multumesc
1. - Nu exista "pensie de vaduva".
- In cazul mamei dvs. este vorba de pensie de urmas (pentru sotul supravietuitor).
2. - Mama dvs. poate beneficia de pensie de urma la data cand implineste varsta standard de pensionare.
- Varsta standard de pensionare se stabileste in functie de data nasterii mamei dvs.
3. - In cazul mamei dvs. pensia de urmas va fi de 50% din pensia avuta de sotul decedat.
- Este posibil ca pensia de invaliditate pe care o are acum sa fie mai mare decat pensia de urmas caz in care ar fi mai bine sa primeasca pensia de invaliditate.
- Daca i se va inceta plata pensiei de invaliditate atunci poate solicita pensia de urmas dar numai dupa ce implineste varsta standard de pensionare.
Salariu sau pensie?
AllyD
Tatal meu a fost diagnosticat recent cu tumoare cerebrala, iar decesul poate surveni in orice moment. Are varsta de 62 de ani si este salariat. In ultimele 3 ... (vezi toată discuția)
Pensie de urmas
myrymia
Buna ziua,
Cum se poate proceda ca mama mea, ramasa vaduva, sa poata beneficia de pensia de urmas? Mentionez ca tatal meu a murit de o luna iar mama este ... (vezi toată discuția)